Regeringens protokollförare, rättschefens kansli, Statsrådsberedningen
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Ekerö,
Uppsala eller i
hela Sverige Regeringens protokollförare, rättschefens kansli, Statsrådsberedningen
Vill du bli regeringens nya protokollförare? Vi erbjuder en spännande roll mitt i händelsernas centrum för dig som är mycket noggrann, serviceinriktad och van att arbeta med många kontaktytor. Du ska vara självgående och trivas med att ta stort ansvar för din uppgift.
Statsrådsberedningen leder och samordnar arbetet i Regeringskansliet. Rättschefens kansli är Statsrådsberedningens rättssekretariat och ger rättsligt stöd till statsministern och övriga delar av Statsrådsberedningen. Vi bistår även rättschefen i Statsrådsberedningen i hans uppgifter, bland annat med att samordna departementen och utveckla Regeringskansliet som myndighet. Vi arbetar ofta med dagsaktuella frågor i skärningspunkten mellan juridik, politik och kommunikation. Expeditionen för regeringsprotokollet är en del av rättschefens kansli.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att ha som huvudsaklig uppgift att vara regeringens protokollförare. I uppgiften ingår att förbereda och föra protokoll vid regeringssammanträdena och att utföra efterarbete, bl.a. sammanställa huvudprotokollen. I uppgiften ingår också att förbereda och föra protokoll vid konselj. Arbetet innefattar omfattande kontakter med övriga delar av Regeringskansliet liksom externa kontakter med riksdagen och hovet. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Just nu pågår en digitalisering av arbetssättet för regeringsärendena och du kommer att ha en viktig roll i det arbetet. Läs mer om vår verksamhet på
www.regeringen.se.Publiceringsdatum2023-12-11Bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete i Regeringskansliet. Det är meriterande med en akademisk examen.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du är mycket strukturerad, kvalitetsmedveten och noggrann. Arbetet kräver att du har mycket gott omdöme och hög integritet. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att uttrycka dig skriftligen. Du ska vara självgående, serviceinriktad och ha lätt för att ta initiativ.
Övrig information Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Intervjuer kommer att ske under januari 2024.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta David Oredsson som är kanslichef, på 08-405 20 98. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Widgren för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 januari 2024.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.
Ersättning Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)
Jobbnummer 8318825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.