Redovisningskonsult till trevligt företag!

Framtiden AB, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden dig som är intresserad av en långsiktig tjänst hos vårt trevliga kundföretag.

Publiceringsdatum
2009-06-03

Företaget
Kundföretaget är en trevlig Revisionsbyrå med ljust och fräscht kontor i Vasastan. Företaget arbetar med hela kedjan inom revision. I dagsläget är de fem Revisorer och en person som arbetar med Bokföring. Personen som arbetar med Bokföring kommer att gå på föräldraledighet till hösten och kundföretaget söker därför en snabblärd person som vill arbeta som inhyrd konsult under denna period. Om allt fungerar bra så är ambitionen att rekrytera denna person efter inhyrningsperioden. Ambitionen är även att fortsääta växa på bokföringssidan.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Till vårt kundföretag söker vi nu en Redovisningskonsult. Du kommer till att börja med att arbeta på ett föräldravikariat på 8-12 månader. Om allt fungerar bra ser kundföretaget långsiktigt på personen och i så fall blir det en direktrekrytering efter uthyrningsperioden. I rollen som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med löpande bokföring, viss lönehantering, momsdeklarationer, bokslut, årsredovisningar samt årsdeklarationer. Arbetet innebär även kundkontakter. Företaget startade för ett år sedan och i dagsläget är de sex medarbetare. Till detta uppdrag söker vi dig som ser detta som en långsiktig tjänst.
Omfattning: Start 1/8 med uthyrning på halvtid under augusti och september, sedan heltid resterande 6-10 månader. För rätt person är ambitionen en direktrekrytering efter uthyrningsperioden.
Skallkrav:
1. Löpande bokföring - Vi söker dig som kan göra löpande bokföring utan problem
2. Månadsdeklarationer
3. Avstämningar - Vi söker dig som kan göra avstämningar på alla konton.
4. Bokslut
5. Årsredovisning
Meriterande krav:
1. Hogia - det är meriterande om du har vana av att arbeta i Hogia
2. Vana av att göra årsdeklarationer är meriterande.
3. Vana av att arbeta med Löner, gärna i Hogia lön är meriterande.
4. Det är meriterande om du har arbetat med privata deklarationer.

Övrig information
Kundföretaget erbjuder en avslappnad stämning och de är ett bra gäng på kontoret i dagsläget. De erbjuder även goda möjligheter för individen att utvecklas, genom utbildningar samt genom att man ges möjlighet att utveckla och forma sin egen tjänst. Då fem av sex medarbetare är män så ser vi gärna kvinnliga sökanden till denna tjänst.

Dina personliga egenskaper
Eftersom detta är ett mindre och nystartat företag så kommer stor vikt att läggas vid din person vid urvalet. Vi söker dig som är självgående och som är bra på att ta egna initiativ. Du som söker har skinn på näsan och humor. Vi ser även att du är iderik och vill bidra till utveckling! Företaget är platt och organisationen präglas av att det är korta beslutsvägar och högt i tak.
Varmt välkommen med din ansökan! Eftersom vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsdatumets slut vill vi tipsa om att vara snabb in med din ansökan.
Arbetstider och anställningsform:
Kl 08-17, flex
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: 1/8 2009
Ansökan senast: 2009-07-03
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Sara Hedlund, personalansvarig.Tel. 0707-66 36 80

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-07-03
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Sara Hedlund, 0707-66 36 80

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
S:t Eriksgatan 46 B
11234 Stockholm

Jobbnummer
461446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: