Redovisningskonsult till Affärsbokföring AB

Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-03-22

Om företaget
Affärsbokföring AB är en redovisningsbyrå som vänder sig till små och medelstora företag och är en helhetsleverantör inom ekonomi med inriktning på löpande redovisning. Affärsbokföring AB är beläget i Älvsjö centrum där 2 personer arbetar. De sitter i ett kontorslandskap tillsammans med andra redovisningsbyråer som de har starkt samarbete med, både socialt och professionellt. Företaget erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, goda utvecklingsmöjligheter samt omfattande kontakt med kunder.

Om jobbet

Som redovisningskonsult kommer du att arbeta med de löpande rutinerna hos flera av våra kunder och ha kontinuerlig kontakt med dessa. Du kommer självständigt att sköta all redovisning och rapportering till kunderna och se till att redovisningen sköts på ett föredömligt sätt, både enligt lagar och regler men också effektivt och kundvänligt.

Förekommande arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Kundfakturering
• Leverantörsfakturahantering
• Löneadministration
• Skattedeklarationer & moms
• Avstämningar
• På sikt även bokslut och deklarationer

Möjligheter

Affärsbokföring är det lilla bolaget med stora utvecklingsmöjligheter för dig som satsar på långsiktighet. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta kollegor men samtidigt ha ett stort eget ansvar över utvalda kunder. Affärsbokföring erbjuder dig ett omväxlande arbete samt möjlighet till vidareutbildning. Här blir du en del av en grupp som brinner för redovisning och som har kundens bästa i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom redovisning eller ekonomi. Du har även minst 1 års erfarenhet inom området, gärna som konsult, men detta är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration samt om du har arbetat med några av våra ekonomisystem Visma Compact och Visma Administration. Du behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i Excel och engelska.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du mycket kundorienterad, flexibel, strukturerad och kommunikativ. Du är kunnig inom ditt område och är villig att ta ansvar. Du värdesätter att sätta dig in i våra kunders verksamhet och är duktig på att skapa och bibehålla kundernas förtroende.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Arbetet är på heltid och tillträde sker omgående beroende på din tillgänglighet. Detta är en rekrytering vilket innebär att du anställs direkt av Affärsbokföring AB.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=200

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alternativt via e-post viktoria.berg@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1194859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: