Redovisningskonsult på heltid sökes till expansivt företag.

Addman Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Addman Bemanning AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

AddMan Bemanning AB grundades 2007. Sedan vår start har vi etablerat långsiktiga relationer med kunder och personal med fokus på bemanning och rekrytering.

Som anställd hos AddMan tillhör du en bred och växande organisation där vi gemensamt uppnår dina mål i karriären!

Vår vision är att verka som en förlängd arm till våra kunder vid rekrytering och bemanning där vi är flexibla och kostnadseffektiva utan att tumma på slutresultatet!

Just nu söker vi för kunds räkning en rutinerad Redovisningskonsult för en heltids tjänst. Arbetet utförs hos kundens lokaler i centrala Stockholm. 

Bakgrund

Idag är vår kunds företag en del av en mindre koncern med flera mindre företag som alla rapporterar till moderbolaget. Totalt omsätter koncernen c:a 60 Mkr/år. Några bolag är nystartade och andra funnits en tid och är etablerade. Företaget befinner sig i en expansionsfas och har sedan starten alltid varit lönsamma. 

Bakgrund till tjänsten fördelad per bolag inom koncernen:

• Holdingbolag med ett mindre antal transaktioner och löner
• Säljbolag där merparten av transaktionerna sker och ett fåtal löner
• Servicebolag med ett mindre antal transaktioner och löner
• Byggbolag med ett mindre antal transaktioner och löner
• Ytterligare 2 bolag med få transaktioner
• Bemanningsbolag, en anställd i det bolaget som redan sköter redovisning och löner.

I rollen ingår följande arbetsuppgifter: 

• Löner, bokföring och fakturering
• Leverantörs-/kundreskontra
• Avstämningar och rapporter
• Provisions- och traktamentsberäkning
• Delatktighet i att skapa rutiner och processer för samtliga bolag
• Vid behov assistera kollegor i andra bolag inom koncernen med ovannämnda arbetsuppgifter

För att passa för tjänsten bör du:.

• Ha utbildning inom området
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Vara van med att "Klara av situationer då du ibland måste hantera flera uppgifter samtidigt"?
• Ha dokumenterad erfarenhet från ovannämnda arbetsuppgifter
• Vara självgående och strukturerad
• Vara social och flexibel
• Tycka att det är roligt att arbeta i ett växande företag där rutiner anpassas efter verksamheten
• Hantera svenska språket i tal och skrift

Är du rätt person erbjuds du..

• Ett roligt och omväxlande arbete
• Kontinuerlig stöd från kollegor
• Tillgång till ett eget kontorsrum
• Frihet under eget ansvar 
• Bra lönevillkor
• Trevliga kollegor i en motiverande arbetsmiljö

Låter detta som något för dig? Skicka oss ditt CV samt personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för oss!

Då tjänsten skall tillsättas snarast möjligt kommer intervjuer att ske löpande.  Ange i din ansökan när du har möjlighet att tillträda.

Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Bernard Bashiri på 070 730 72 54

Publiceringsdatum
2014-05-09

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bernard B. Bashiri 070730725

Företag
Addman Bemanning AB

Adress
Addman Bemanning AB
Borgarfjordsgatan 7, 6TR
11343 Kista

Kontorsadress
Borgarfjordsgatan 7, 6TR 16440 Kista

Jobbnummer
1868955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Addman Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Addman Bemanning AB: