Redovisningskonsult
Kam Redovisning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningskonsult" (publicerad 2022-05-31) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kam Redovisning AB i Stockholm KAM Redovisning växer och vi söker nu efter engagerade redovisningskonsulter. Är du strukturerad, kommunikativ och har god samarbetsförmåga?
Du kommer bli en del av vårt fantastiska team och få möjlighet att vara med och utveckla branschens nöjdaste kunder!
Vad erbjuder vi?
KAM Redovisning är en redovisningsbyrå med konsulter inom redovisning, lön och skatt. Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är socialt och öppet, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocessen som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva administrativa lösningen för kunden.
KAM Redovisning har vunnit Visma Accounting Award 2020, Superföretag 2021 samt blivit utsatt till Årets Gasellföretag av Dagens Industri. Vi satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar samt skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag. Vi har varierande kunder från små en mans firmor till stora börsnoterade bolag.
Publiceringsdatum2022-05-13Om tjänstenSom redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga uppgifter såsom löpande tjänster och årsvisa tjänster inom området redovisning. Vi jobbar i flera olika system för att ge kunden den bästa administrativa lösningen. Du behöver inte kunna göra bokslut men ska vara självgående i att kunna bokföra för olika företag/branscher och därmed vara insatt i aktuella skatteregler. I tjänsten kan även ingå att sköta löneadministration för olika företag.
En stor del av ditt ansvar innefattar att löpande rapportera, kommunicera och stötta dina kunder i redovisningsarbetet genom telefon och mejl.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Löpande bokföring
Upprättande av månadsrapporter
Momsrapportering
Löner och arbetsdeklaration
Rådgivning inom digitalisering
Upprättande av enklare bokslut och årsredovisningar
Vem är du?
Du är sannolikt en person som uppskattar ordning och reda, tycker att noggrannhet och struktur är viktigt, vill få saker och ting gjorda och du tycker att ett väl genomfört arbete ger energi.
Vidare har du en hög kvalitets och servicekänsla, du tror på positiv kommunikation och det personliga mötet.
Vi tror att du som person trivs i en självgående roll där du arbetar proaktivt och servicefokuserat. Vidare är du social och driven samt bidrar gärna med egna idéer och tankar, då du som redovisningsekonom vidareutvecklar dina kundrelationer och skapar förtroende liksom nya affärsmöjligheter.
KAM Redovisning samarbetar med internationella kunder därför behöver du ha goda kunskaper i engelska och polska.
Vi ser gärna att du:
Har högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
Har erfarenhet av motsvarande arbete från ekonomiavdelning, redovisnings- eller revisionsbyrå
Trivs med att arbeta både självständigt och i team, har lätt för att samarbeta och jobba mot uppsatta mål
Du har ett intresse av den pågående digitala utvecklingen.
Är du intresserad av tjänsten sänd ditt CV samt ett personligt brev snarast till
kontor@kam.se e
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
FöretagKam Redovisning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kam Redovisning AB (org.nr 556732-9296)
100 74 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
kontor@kam.nu Arbetsplats Kam Redovisning AB
Jobbnummer 6642620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.