Redovisningskonsult
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Du ansvarar självständigt för i huvudsak följande arbetsuppgifter:
• löpande bokföring
• månads- och årsbokslut med årsredovisning och inkomstdeklarationer
• kvalitativa avstämningar
Du ser till att tidsramar och planer hålls, samt kvalitetssäkrar rapporter innan dessa skickas till kund. Du engagerar dig i försäljningsprocessen med befintliga och nya kunder och i interna projekt. Du stödjer mer juniora kollegor och verkar för ett bra gemensamt resultat och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat.
Du har en ekonomisk högskoleutbildning eller liknande samt flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet på den svenska marknaden, antingen som redovisningskonsult från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig. Avdelningen följer REKO: s riktlinjer för kvalificerade redovisningstjänster och det är därför meriterande om du är auktoriserad SRF redovisningskonsult. Har du även goda kunskaper i tyska kommer det att underlätta det dagliga arbetet då kommunikationen till största delen sker på tyska.
Som ansvarstagande person är du positiv, strukturerad, drivande är trygg i dig själv. Du tycker om att kommunicera och har lätt att förmedla dina kunskaper till kollegor och kunder. Ditt arbetssätt är affärsmässigt och präglas av en hög servicenivå. Det är viktigt att du är flexibel, kan prioritera det som är viktigt för stunden och har god samarbetsförmåga.
Office-paketet och särskilt Excel behärskar du med flyt. Du har intresse för koncernredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika ekonomisystem, i synnerhet Fortnox, Hogia, Visma, Microsoft Dynamics och SAP.
Som arbetsgivare satsar Tysk-Svenska Handelskammaren aktivt på moderna administrativa rutiner samt stödjande effektiva system och processer. Kontoret är beläget på Valhallavägen i Stockholm i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både Tyskland och Sverige.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och privatliv vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning.
Publiceringsdatum2017-05-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFranziska Anderson
franziska.anderson@handelskammer.se 086651853
FöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Jobbnummer 3474436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.