Redovisningsinriktad controller

Vendor Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vendor Sverige AB i Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Vendor Sverige AB söker en redovisningsinriktad controller.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Stockholms innerstad.
Då tjänsten ska vara tillsatt vid oktober månads början ber vi dig söka redan idag.
Företaget:
Vendors affärsidé "good coffee out of home" har bestått sedan första början. Och varför ändra på den? Kaffedrickarna är så noga med sitt kaffe att det har lönat sig att satsa på kvalitet. Alla vill vi ha vårt kaffe färskt och doftande. Vendor levererar kaffe och kaffemaskiner till såväl fikarum som till restauranger och caféer, företaget sysselsätter cirka 80 personer och har verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen samt i Ryssland. På årsnivå levererar Vendor cirka 3 000 kaffemaskiner.
Vendor är en del i den stora Paulig-koncernen. Paulig är i grunden ett finskt kafferosteri som alltid profilerat sig med sitt högkvalitativa kaffe. Företaget som grundades 1876 är idag en stor koncern där dotterbolag som Vendor och Santa Maria ingår. Paulig Group omsatte under år 2009 ungefär 6 miljarder kronor på marknaderna i Europa och Ryssland.

Publiceringsdatum
2010-08-18

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består till en del av löpande fakturering och redovisning, med särskild tyngdpunkt på redovisning och hantering av lager, samt bokslutsarbete vilket inkluderar arbete med diverse avstämningar, utredningar och analyser. I rollen ingår även legal rapportering, myndighetsrapportering, delaktighet och deltagande i systerbolags redovisning samt rapportering till koncernen.
Dessutom kommer du delta i bolagets ekonomistyrning. Praktiskt innebär detta bland annat analys av bolagets resultat, nyckeltalsuppföljning samt arbete med prognoser, budget och strategier. Du kommer även att vara ansvarig för avtalsjustering i de fall då detta förekommer.
Vidare kommer du att ta en aktiv del i arbetet att utveckla bolagets redovisning och ekonomifunktionens effektivitet. Särskilt viktigt är detta då bolaget står i begrepp att byta affärssystem. Du kommer att ha rollen som vår svenska "super user" och därmed vara behjälplig för övriga inom organisationen.
Utbildning/erfarenhet:
• Vi ser att du har relevant utbildning, civilekonomexamen eller motsvarande och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet.
• Du besitter goda kunskaper i redovisning samt har erfarenhet av affärscontrolling och koncernredovisning/rapportering.
• Du har erfarenhet av små/medelstora företag och gärna av företag i startup-fas.
• Vidare har du erfarenhet av bokslutsarbete och budget- och prognosarbete.
• Du har goda kunskaper och vana av arbete med program inom officepaketet och olika affärssystem.
• Vi vill att du har goda språkkunskaper i engelska.
Du har förmåga att driva arbetet mot givna mål, har respekt för deadlines och är noggrann och ansvarskännande. Vi ser att du är initiativrik och lösningsorienterad. Du bör vara flexibel, prestigelös och jordnära.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-06
Tjänsten ska tillsättas så fort som möjligt, se därför till att söka direkt!
Ange följande referens när du ansöker: EKO
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@vendorcoffee.se

Kontakt
Nils Gerdes, info@vendorcoffee.se

Företag
Vendor Sverige AB

Adress
Vendor Sverige AB
Fyrverkarbacken 20-24
11260 Stockholm

Jobbnummer
712053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vendor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vendor Sverige AB: