Redovisningsexpert
Nacka kommun, Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Ekonomi i Nacka Nacka kommun med cirka 85 000 invånare är platsen där storstad och skärgård möts. Här har du nära till naturen och ett stort kulturutbud att välja från. Nacka ligger centralt och med buss från Slussen tar du dig till Nacka Stadshus på cirka 10 minuter.
Nacka Partner består av affärsområdena, IT, Information, Kontorsservice, Personal samt Ekonomi & Upphandling. Våra kunder är andra enheter inom Nacka kommun. Vi har helhetsansvaret för de kommungemensamma processerna inom ekonomiadministration, löneadministration, IT och Kontorsservice. Affärsområde Information erbjuder konsult- och specialisttjänster inom informationsområdet. Tillsammans är vi cirka 100 medarbetare.
Affärsområde Ekonomi & Upphandling inriktar sig på kommunens styrnings- och uppföljningsprocesser inom ekonomi och upphandling. Vi arbetar med upphandling, central ekonomiadministration, likviditetsplanering, systemförvaltning, kassafunktion, kundreskontra och leverantörsreskontra. Huvuddelen av tjänsterna köps av Stadsledningskontoret.
Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete inom en kommun som liggeri framkant inom många områden.
Publiceringsdatum2009-06-26ArbetsuppgifterVi söker dig som har djuplodande kunskaper inom redovisning, och som är självgående med god samarbetsförmåga och fallenhet för att arbeta med ibland komplexa frågor.
Som redovisningsexpert har du helhetsansvar för Nacka kommuns redovisnings- och rapporteringsprocess.
I ansvaret ingår även att driva utvecklingsprojekt som syftar till utveckling av kommunens redovisning och ekonomistyrning.
Du blir processledare för, och svarar tillsammans med kollegor inom affärsområdet för:
• tertial- och årsbokslut
• årsredovisning
• koncernredovisning
• cash management/likviditetsplanering
• systemförvaltning av ekonomisystemet
• ständig utveckling av redovisnings- och rapporteringsprocesserna
Du blir också kommunens sakkunnige med direktivrätt i redovisningsfrågor. I arbetet ingår löpande kontakter med kommunens revisorer.
Du är anställd av Nacka Partner men rapporterar till kommunens ekonomidirektör. Du arbetar också nära kommunens budget- och finanschef.
Inom affärsområdet Ekonomi & Upphandling har du ett 30-tal kollegor och i Nacka kommun arbetar 20 controllers som du kommer att ha mycket kontakt med.
KvalifikationerErfarenhet och utbildningDu har akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande, samt minst fem års erfarenhet inom arbetsområdet i en tjänsteorganisation med minst 700 anställda.
Du har tidigare erfarenhet av att ha drivit både små och stora projekt. Det är meriterande med erfarenhet av liknande befattning inom offentlig verksamhet samt av att ha drivit projekt med införande av nytt ekonomisystem.
Färdigheter och personliga egenskaper
Du har en god kommunikativ förmåga och kan självständigt driva både små och stora projekt fram till avslut i samarbete med andra.
Som person är du strukturerad, analytisk, lösningsfokuserad, lyhörd och prestigelös. Du har ett gott omdöme och trivs i en utvecklingsinriktad organisation.
Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt.
Du trivs bra i expertrollen och har en väl utvecklad pedagogisk förmåga samt intresse för att sprida kunskap om och marknadsföra ditt område i organisationen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: september
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-08-16
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBengt Herlin, 08-718 91 60
Kersti Gudheimsson, 08-718 75 19
Facklig kontaktKristina Gustavsson, 08-718 95 46
FöretagNacka kommun, Ekonomi
AdressNacka kommun, Ekonomi
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 473967
Observera att sista ansökningsdag har passerat.