Redovisningsexpert
Nacka kommun, Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Nacka
2008-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsexpert" (publicerad 2009-06-26) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Ekonomi i Nacka Nacka kommun med cirka 85 000 invånare är platsen där storstad och skärgård möts. Här har du nära till naturen och ett stort kulturutbud att välja från. Nacka ligger centralt och med buss från Slussen tar du dig till Nacka Stadshus på cirka 10 minuter.
Nacka Partner består av affärsområdena Facility Service, IT, Information, Personal samt Ekonomi & Upphandling. Våra kunder är andra enheter inom Nacka kommun. Vi har helhetsansvaret för de kommungemensamma processerna inom ekonomiadministration, löneadministration, IT och Facility Management. Affärsområde Information erbjuder konsult- och specialisttjänster inom informationsområdet. Tillsammans är vi cirka 100 medarbetare.
Affärsområde Ekonomi & Upphandling inriktar sig på kommunens styrnings- och uppföljningsprocesser inom ekonomi och upphandling. Vi arbetar med upphandling, central ekonomiadministration, likviditetsplanering, systemförvaltning, kassafunktion, kundreskontra och leverantörsreskontra. Huvuddelen av tjänsterna köps av Stadsledningskontoret.
Publiceringsdatum2008-12-10ArbetsuppgifterNacka Partner
söker
Redovisningsexpert
till vårt affärsområde Ekonomi & Upphandling
Dina arbetsuppgifterSom redovisningsexpert har du helhetsansvar för Nacka kommuns redovisnings- och rapporteringsprocess.
I ansvaret ingår också att driva utvecklingsprojekt som syftar till utveckling av kommunens redovisning och ekonomistyrning.
Ditt ansvarsområde omfattar
• tertial- och årsbokslut
• årsredovisning för kommunen
• koncernredovisning
• cash management/likviditetsplanering
• systemförvaltning av ekonomisystemet
• ständig utveckling av redovisnings- och rapporteringsprocesserna
• kommunens sakkunnige med direktivrätt i redovisningsfrågor
• löpande kontakt med kommunens revisorer
Du är anställd av Nacka Partner men rapporterar till kommunens ekonomidirektör. Du arbetar också nära kommunens budget-/finanschef. Inom affärsområdet Ekonomi & Upphandling har du 30 kollegor och i Nacka kommun finns 20 controllers som du kommer att ha mycket kontakt med.
KvalifikationerErfarenhet och utbildningDu har akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande, samt flerårig erfarenhet från liknande befattning i kommunal verksamhet. Kompletterande erfarenhet från andra typer av organisationer är meriterande.
Dina personliga egenskaperDu är en noggrann, strukturerad och ambitiös person som trivs i en utvecklingsinriktad organisation. Du är drivande och trivs med att ha många bollar i luften och att få ta eget ansvar.
Du är prestigelös och kreativ och vill dela med dig av dina kunskaper till andra. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan självständigt driva både stora och små projekt.
Du trivs bra i expertrollen. Flexibilitet, självständighet, lyhördhet, samarbetsförmåga och initiativförmåga, är egenskaper som vi värdesätter högt. Du måste också ha en välutvecklad pedagogisk förmåga och intresse för att sprida kunskap om och marknadsföra ditt område i organisationen.
Du är utåtriktad med en god portion humor och social kompetens.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-12
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKersti Gudheimsson, 08-7187519,
kersti.gudheimsson@nacka.seBengt Herlin, 08-7189160,
bengt.herlin@nacka.seFacklig kontaktCarina Jansson, 08-7187539,
carina.jansson@nacka.seIngrid Johansson, 7189318,
ingrid.johansson@nacka.seFöretagNacka kommun, Ekonomi
AdressNacka kommun, Ekonomi
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 367307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.