Redovisningsekonom World Trade Center Göteborg
Gothenburg Trade Center Office Aktiebolag / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gothenburg Trade Center Office Aktiebolag i Göteborg World Trade Center Göteborg driver två kontorshotellanläggningar i centrala Göteborg, vid Svenska Mässan och på Teatergatan. Totalt har företaget ett 130-tal företag som hyresgäster, av varierande storlek och bransch. Vi hyr ut kontorslokaler och konferensrum och är en mötesplats för framgångsrika företag i Göteborg med fokus på tillväxt och lönsamhet. Bland våra tjänster ingår även bokföring, telefonpassning och mycket annat. Vår bokföringsbyrå hanterar hela eller delar av kundens ekonomiska administration, medan våra kunder frigör tid för att driva och utveckla sitt företag. Total är vi 7 medarbetare inom reception, service och ekonomi.
Vi söker nu en redovisningsekonom till ett föräldravikariat på heltid. Tillträde i augusti 2013 och varaktighet 12 månader. Tjänsten kan komma att förlängas, och eventuellt övergå till en tillsvidaretjänst.
I den aktuella tjänsten jobbar du i den redovisningstjänst som vi erbjuder våra hyresgäster och kunder. Våra uppdragsgivare är främst små företag, och du kommer därför få en helhetssyn på bolagens ekonomi. Din roll kommer att variera mellan att vara en rådgivande konsult och en utförande administratör. Du kommer också arbeta med marknadsföringen av vår redovisningstjänst till nya potentiella kunder.
Sökande ska ha arbetslivserfarenhet av och goda kunskaper om bokföring, bokslut, skatter, löner, reskontra och deklaration. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med olika företagsformer och ekonomisystem. Du bör vara noggrann, samvetsgrann och tycka om detaljer och siffror. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt med dina kunder, och det är också viktigt att kunna samarbeta, då du ingår i ett team på World Trade Center Göteborgs ekonomifunktion.
Eftersom vi är en konsultverksamhet med mycket kundkontakt är det viktigt att du är proaktiv, ödmjuk, ansvarstagande och service-minded.
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 juni till: Cecilia Träff, tillträdande VD World Trade Center Göteborg,
cecilia@wtcgoteborg.seFrågor om tjänsten kan ställas till Cecilia på telefon 0721-595060.
Se annonsen och läs mer om oss här:
http://www.wtcgoteborg.se/om-oss/vi-som-jobbar-har/Publiceringsdatum2013-05-23Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten kan komma att förlängas, och eventuellt övergå till en tillsvidaretjänst
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
cecilia@wtcgoteborg.seKontaktCecilia Träff, VD 0721595060 (Mobil)
cecilia@wtcgoteborg.seFöretagGOTHENBURG TRADE CENTER OFFICE AKTIEBOLAG
AdressGOTHENBURG TRADE CENTER OFFICE AKTIEBOLAG
BOX 5243
40224 GÖTEBORG
KontorsadressMÄSSANS GATA 18
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-208888
Jobbnummer 1562062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.