Redovisningsekonom till växande ekonomibyrå

Framtiden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du stresstålig med ett starkt intresse för ekonomi? Har du tidigare erfarenhet av bokföring och vill nu utvecklas ytterligare? Då har vi den rätta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du att hjälpa mestadels mindre företag med deras bokföring, momsredovisning, momsdeklarationer samt löner. Arbetet kommer också att innebära en del kundkontakt då exempelvis frågor kring fakturor behöver uppklaras via telefon. Processen du ansvarar över sträcker sig från det första brevet i brevlådan till bokslut. En hel del administration tillhör också arbetsuppgifterna.

Då du kommer att hjälpa flera företag samtidigt med dessa uppgifter är noggrannhet samt stresstålighet viktiga egenskaper.


Om företaget
Vår kund är en byrå som arbetar med redovisning och bokföring för mindre bolag. Idag har de en kundkrets på fler än 550 kunder, med allt från 0-20 anställda. De tillhandahåller tjänster som bokslut, deklarationer, löpande bokföring samt momsredovisning.

På arbetsplatsen är det högt i tak och en "vi-känsla", där de anställda bryr sig om och ställer upp för varandra. De erbjuder ett mentorskap som allt mer övergår i självständigt arbete och eget ansvar.
Byrån är öppen för kompetensutveckling och det finns goda utvecklingsmöjligheter, om intresse visas.


Din profil
Vi söker dig som har ett starkt intresse för ekonomi samt administration och som med sin positiva attityd kan sprida glädje tillsammans med övriga kollegor. Du behöver också vara noggrann, flexibel samt stresstålig då arbetsbelastningen varierar kraftigt under vissa perioder.

Skallkrav:
• Erfarenhet av löpande bokföring
• Svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Bokslut samt deklaration


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 08:00-17:00
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-01-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 18904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jesper Mattsson jesper.mattsson@framtiden.com 070-7138470

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4582762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: