Redovisningsekonom till Tysk-Svenska Handelskammaren
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Du ansvarar självständigt för i huvudsak följande arbetsuppgifter:
• löpande bokföring inklusive redovisning/inbetalning av moms och skatter samt utläggsredovisning
• månads- och årsbokslut med årsredovisning och inkomstdeklarationer
• kvalitativa avstämningar
Du ser till att tidsramar och planer hålls samt kvalitetssäkrar rapporter innan dessa skickas till kund. Du engagerar dig i försäljningsprocessen med befintliga och nya kunder. Du verkar för ett bra gemensamt resultat och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat.
Du har en ekonomisk högskoleutbildning eller liknande samt flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet på den svenska marknaden, antingen som redovisningskonsult från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig. Avdelningen arbetar enligt Rex - Svensk branschstandard för redovisningsuppdrag och det är meriterande om du är auktoriserad SRF redovisningskonsult. Har du även goda kunskaper i tyska kommer det att underlätta det dagliga arbetet då kommunikationen till största delen sker på tyska.
Som ansvarstagande person är du positiv, strukturerad, drivande och trygg i dig själv. Du tycker om att kommunicera och har lätt att förmedla dina kunskaper till kunder och kollegor. Ditt arbetssätt är affärsmässigt och präglas av en hög servicenivå. Du kan prioritera det som är viktigt för stunden och har god samarbetsförmåga.
Du behärskar Office-paketet och särskilt Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika ekonomisystem, i synnerhet Fortnox, Hogia, SAP och Visma.
Tysk-Svenska Handelskammarens kontor är beläget på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning.
Publiceringsdatum2018-05-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngela Beatus
angela.beatus@handelskammer.se 086651897
FöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Jobbnummer 4174144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.