Redovisningsekonom till Stadsmissionen
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Göteborgs Stadsmissions redovisning och ekonomiska rapportering.
Avdelningen är en stödfunktion som stöttar styrelse och ledning med korrekt och punktlig ekonomisk information. Det är också vi som kontrollerar att attestreglemente och andra interna regler efterföljs samt tillser att vi följer lagar och regler inom redovisning- och skatterätt.
I rollen som redovisningsekonom hos oss kommer du ansvara för:
- leverantörsreskontran
- månads- och årsbokslut
- projektredovisning
- biladministration
- avtal
- systembehörigheter
Vi arbetar idag i affärssystemet Visma Business och har flera för- och sidosystem såsom Pagero, Visma DCE, DCE Administration och INSIKT. Du blir en del av ett ekonomiteam om fem personer och du rapporterar till ekonomichef. Jobbet innebär mycket kontakt med och stöd till Stadsmissionens verksamheter.
Vem är du?
Vi vill att du som söker har en relevant utbildning inom ekonomi (högskola eller YH-utbildning) och har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har intresserad av digitalisering då vi just nu genomgår ett antal systembyten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ekonomifrågor inom flera typer av juridiska personer eller arbetat i en ideell organisation. Vi vill också att du är lösningsorienterad, strukturerad och kan arbeta både i team och självständigt .
Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst.
https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med provanställning på sex månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2022-04-30. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
För frågor om tjänsten kontakta Alexandra Palau på telefonnummer 031-755 36 03.
Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?
Hemsida:
https://bit.ly/2MWztCEFacebook:
https://sv-se.facebook.com/GbgStadsmission/Linkedin:
https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmissionInstagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg
https://bit.ly/2YE6n0eTill säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-03-22ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr (org.nr 556746-3038)
Arbetsplats Göteborgs Stadsmission
Kontakt Alexandra Palau, ekonomichef
031-7553603 Jobbnummer 6463790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.