Redovisningsekonom till redovisningsenheten!

Nacka kommun, redovisningsenheten / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, redovisningsenheten i Nacka

Redovisningsenheten är en del av kommunens ekonomiprocess. Enheten ansvarar för en rättvisande redovisning, redogör för kommunens ekonomi i enlighet med lagkrav, hanterar in- och utbetalningar samt upprättar likviditetsprognoser. Enheten driver och utvecklar arbetet med redovisningen så att beslutsunderlagen blir rättvisande. Att ansvara för administration, systemförvaltning och utveckling av ekonomisystemet Business World ingår också i enhetens uppdrag.



Då vår nuvarande redovisningsekonom inom sociala omsorgsprocessen går vidare med nya utmaningar inom Nacka kommun söker vi nu en:
Redovisningsekonom till sociala omsorgsprocessen!

Publiceringsdatum
2018-05-14

Dina arbetsuppgifter
I ditt nya uppdrag kommer du att få arbeta med löpande redovisning, operativ reskontrahantering och bokslutsarbete i en kommun i framkant.

I arbetet ingår även återsökning från migrationsverket, kontering och fördelning av leverantörsfakturor, kundfakturering samt att ansvara för att nätverket med verksamhetens assistenter fungerar. Du kommer att få utbilda assistenterna i ekonomiska frågor, momsfrågor, administration av nya projekt och andra koddelar i ekonomisystemet. Du kommer även att få ut ge utbildning kring underlag för delegationsbeslut när nya chefer börjar. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med verksamhetens finansiella controller, assistenter och medarbetare. Du motiveras av att stötta övriga ekonomer inom omsorgsprocessen med andra ekonomiska uppgifter. Du får också möjlighet till att bidra till ekonomiprocessens arbete för att digitalisera och automatisera.

Kvalifikationer
- Du har minst gymnasial utbildning i ekonomi.
- Har arbetat minst fem år med redovisningsfrågor.
- Erfarenhet av Business world (tidigare Agresso).
- För att trivas och lyckas i det här uppdraget ska du ha goda kunskaper i Excel och svenska.
- Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet och/eller verksamheter inom sociala området ses som meriterande.

Vidare som person är du noggrann och detaljfokuserad, utan att tappa kontroll på helheten. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och drivs av att ständigt utveckla arbetet. Du trivs med att ha många kontaktytor, men jobbar gärna självständigt med dina arbetsuppgifter.

Anställning
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start snarast.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast sista den 3 juni.

Information
Johanna Magnusson, utvecklingsledare, 08-718 76 73

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 2018/227
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Magnusson 087187673

Företag
Nacka kommun, redovisningsenheten

Adress
Nacka kommun, redovisningsenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
4140590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, redovisningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, redovisningsenheten: