Redovisningsekonom till Redovisning & Ekonomisupport

Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen / Redovisningsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen i Södertälje

I Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten. Vi är totalt 25 personer inom enheten bestående av 9 redovisningsekonomer, 13 redovisningsassistenter och 3 systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.

Publiceringsdatum
2016-10-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i ett av teamen tillsammans med 7 andra ekonomer. Som redovisningsekonom är du ansvarig för redovisningen för ett eller flera av våra kontor/nämnder som är egna balansräkningsenheter.

I det arbetet ingår:
• kvalitetssäkring av redovisningen
• bokslutsarbete
• investeringsredovisning och anläggningsreskontra
• underhåll av kodplan så att verksamheten får relevant ekonomisk information
• ge råd och stöd samt utbildning till chefer och verksamhetspersonal

Tillsammans med oss andra kommer du också att delta i arbetet med att utveckla redovisningen och regelverket i kommunen samt effektivisera våra processer och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av liknande arbete helst inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta i större ekonomisystem

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du är:
• utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer och är lyhörd för organisationens behov
• intresserad av att förmedla kunskap till andra och är bra på att kommunicera med icke-ekonomer
• analytisk, strukturerad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• en person som gärna tar initiativ och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: A614021
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Eriksson, Enhetschef 08-5230 2840

Företag
Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
3086653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Ekonomiavdelningen: