Redovisningsekonom till offentlig verksamhet
Randstad AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-02Dina arbetsuppgifterKammarkollegiets ekonomi- och förvaltningsavdelning i Stockholm söker nu förstärkning av ytterligare en redovisningsekonom!
För att vara aktuell för den här rollen ska du:
Ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
Ha goda kunskaper i MS Office, i Excel i synnerhet. En hög digital mognad är nödvändig för att konsulten ska kunna genomföra uppdraget.
Ha goda kunskaper i Unit4/Agresso ERP.
Ha erfarenhet av statlig redovisning samt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen består av ekonomichef och tillika ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare. De arbetar med redovisning, kund- och leverantörsfakturering, ekonomi- och verksamhetsstyrning, hanterar utbetalningar och redovisning av statsbidrag med mera samt ansvarar för myndighetens upphandlingar. Avdelningen är en central resurs för hela myndigheten och ansvarar för redovisnings- och styrningsprocesser som binder samman många typer av uppgifter, mål, indikatorer, finansieringsformer, etcetera.
Då start är omgående eller snarast möjligt så sker urvalet löpande! Sök idag!
Randstad är med sina 600 000 anställda i 40 länder världsledande inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi på Randstad Finance är en väletablerad aktör med ett av branschens största nätverk. Det kombinerat med dina kvalifikationer och framtida ambitioner, gör att vi hittar rätt tjänst för dig.
Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden.
Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare.
I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen består av ekonomichef och tillika ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare.
Vi söker en redovisningsekonom för ett uppdrag som består av två delar.
Den ena delen är att utgöra ett ekonomiskt stöd till vår Rättsavdelning, där i första hand inkassoverksamheten och övrig avgiftsfinansierad verksamhet behöver hjälp med uppföljning av intäkter och kostnader, hantering av deponerade medel, avgiftsberäkningar, m.m. Du utgör också med stöd av controllern ett stöd för Rättsavdelningens chefer i deras arbete med budget, ekonomisk analys och prognoser.
Den andra delen av uppdraget är att arbeta myndighetsövergripande med hantering av kundfaktureringar, bokning av inbetalningar, leverantörsbetalningar och tillhörande återredovisningar med mera.
Balansen mellan de två delarna kommer att variera under året och även vara beroende av hur delarna utvecklas under avtalstiden.
KvalifikationerHa en högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
Ha goda kunskaper i MS Office, i Excel i synnerhet. En hög digital mognad är nödvändig för att konsulten ska kunna genomföra uppdraget.
Ha goda kunskaper i Unit4/Agresso ERP.
Ha erfarenhet av statlig redovisning samt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Om företagetPå Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201431520".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Fredrik Löfgren
fredrik.lofgren@randstad.se Jobbnummer 7613785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.