Redovisningsekonom till Marinmuseum, Karlskrona

Statens Maritima och Transporthistoriska Museer / Redovisningsekonomjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Maritima och Transporthistoriska Museer i Karlskrona, Stockholm, Sigtuna, Gävle eller i hela Sverige

Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM) är en statlig myndighet som arbetar med det maritima och transporthistoriska kulturarvet för att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Vi driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak - Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001.



Om tjänsten

I rollen arbetar du med myndighetens ekonomiska redovisning, finansiering samt återrapportering (årsredovisning, tertialrapporter, månadsrapporter, prognoser och ekonomiska redovisningar till ESV etc.). I samarbete med enhetschefen genomför och utvecklar du årsredovisningen och andra ekonomiska uppföljningsprocesser. Du är även en expertresurs inom redovisning och ett naturligt stöd till övriga medarbetare inom ekonomifunktionen. Du deltar i utveckling av processer och rutiner inom ditt område, samt är delaktig i utveckling och underhåll av ekonomi- och försystem.

Hos oss får du stora möjligheter till att bidra i utvecklingsarbete och påverka ekonomiarbetet för att bibehålla god intern styrning och kontroll. Du kommer trivas hos oss om du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och med att ha många kontakter med olika intressenter, både internt och externt.

Din kompetens och bakgrund

Du ska ha akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet inom redovisning från en medelstor organisation där du ansvarat för hela eller delar av organisationens redovisning samt bokslutsarbete. Du har flerårig erfarenhet av arbete i ett större ekonomisystem och är väl bekant med dess funktionalitet. Du känner dig trygg med att arbeta i Office-paketet och är framför allt en stjärna på Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av och goda kunskaper inom statlig redovisning, redovisning inom offentlig förvaltning, samt Agresso.



Dina egenskaper

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det gör du genom att ha en hög kommunikativ förmåga och ett förtroendefullt agerande. Du bidrar till att skapa en god arbetsmiljö genom att visa att du är lyhörd och intresserad av att skapa goda samarbeten. Du är självgående och tar stort ansvar för ditt eget, såväl som för enhetens gemensamma arbete. Du tar också gärna egna initiativ till förbättringsåtgärder och kommer med input och deltar aktivt i det arbetet. Du har ett helhetsperspektiv och fokuserar på konstruktiva lösningar. Du kan även omsätta din erfarenhet till praktik och nytta för SMTM. Att du är analytisk, strukturerad och noggrann ser vi som en självklarhet för att vara framgångsrik i rollen.



Mer om oss

Rollen som upphandlare är placerad vid HR- och ekonomienheten. Enheten arbetar myndighetsövergripande och stöttar samtliga myndighetens verksamheter i Stockholm, Karlskrona och Gävle, varav resor kan förekomma i tjänsten.

På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjligheten att inte behöva prioritera mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att arbeta upp till 50 % på distans och övrig tid sitter du i våra lokaler på Stumholmen i Karlskrona. Du har möjlighet till flextid, ett generöst friskvårdsbidrag och en semester enligt statliga avtal som sträcker sig mellan 28-35 dagar.



Anställning

Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.



Publiceringsdatum
2023-04-26

Kontakt
Ola Svahn, enhetschef: 0455-35 93 65



Facklig kontakt
Anna Thordstein, SACO: 0455-35 93 62



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 14 maj genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Bifoga CV och Personligt brev. Första intervjuer planeras att hållas 23-24 maj.



Övriga upplysningar

Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet.

SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.

Ersättning
Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Maritima och Transporthistoriska Museer (org.nr 202100-1132), https://www.smtm.se/

Arbetsplats
Statens Maritima och transporthistoriska museer

Jobbnummer
7703905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Maritima och Transporthistoriska Museer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Maritima och Transporthistoriska Museer: