Redovisningsekonom till Lidingö
The Place AB / Redovisningsekonomjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Place AB i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi söker en erfaren Redovisningsekonom som vill arbeta i en spännande och växande koncern! Behovet är långsiktigt med start omgående, gärna mitten på mars, då vi vill erbjuda en bra onboarding-period.
Detta är ett långsiktigt behov men vi välkomnar även ansökningar från dig som bara vill arbeta som konsult.
Om rollen
I din roll kommer du att ansvara för redovisningen för ett av dotterbolagen i en större Koncern, där du arbetar brett både operativt och strategiskt. Till din hjälp har du en Ekonomiassistent på ca. 50% som du även ansvarar för, när det kommer till att delegera uppgifter och följa upp. I samband med att du börjar hos vår kund kommer du att delta i att upprätta årsbokslutet, för att se hur rutinen hos dem ser ut. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera direkt till VD.
Du kommer att arbeta i en välkomnande, stöttande och prestigelös miljö, med högt i tak och ett tight nätverk, där medarbetarna har blandade bakgrunder och erfarenheter. I företaget arbetar cirka 55 personer varav 15 stycken på kontoret.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
* Löpande bokföring, månads- och årsbokslut
* Övergripande effektiviseringar av ekonomiprocesser
* Stötta ledningsgrupp med med värdeskapande ekonomiska analyser
* Chefsansvar för ekonomiassistenten; leda, tilldela arbetsuppgifter samt följa upp
* Du kommer att arbeta i Visma och Microsoft Office, Excel
Vem tror vi att du är?
Vi ser gärna att du är en driven person med några års erfarenhet av brett redovisningsarbete och har god förståelse för hela det ekonomiska flödet, som vill vara med och utveckla företaget. Du skall vara analytiskt lagd och ha en vilja att driva de ekonomiska funktionerna och bolaget i sin helhet framåt. Du är framåt och tycker om att arbeta proaktivt, men är samtidigt ödmjuk och prestigelös. Du kommer att ha möjlighet att växa in i rollen. Vår kund erbjuder dig en bred roll med stort ansvar och stora möjligheter till vidareutveckling!
Publiceringsdatum2024-02-19Kvalifikationer * Akademisk utbildning inom ekonomi
* Minst 3 års praktisk erfarenhet av löpande bokföring inkls. bokslut
* Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
* Analytisk erfarenhet och intresse är meriterande
* Erfarenhet inom Visma Business är meriterande
* Erfarenhet av att leda andra medarbetare är meriterande
Anställningsform
Detta är en heltidsanställning på (40h/v) där du initialt kommer att bli anställd som konsult hos oss på The Place, för att sedan övergå till anställning hos kund. Du kommer att arbeta på kontoret mån-fre på Lidingö. Start så snart som möjligt, absolut senast 2/4-2024.
The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: redovisningsekonom, löpande bokföring, controller, bokslut
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The Place AB (org.nr 556340-2758),
https://theplace.se Kontakt Rekryteringskonsult
Sara Giordano
sara.giordano@theplace.se 0765362720 Jobbnummer 8480810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.