Redovisningsekonom till kundreskontran

Magna AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på kundreskontrasidan tillsammans med två andra kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• tjänstefakturering efter avtal
• utläggsfakturering
• Uppföljning av förfallna fakturor
• fungera som ett bollplank gentemot säljarna
• periodisering av intäkter
• bokföra upplupna intäkter

Omfattning: Heltid, 40h/vecka
Start: omgående. Uppdraget sträcker t o m 28/2 2017.
Detta är en del av Magnas uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Magna och arbeta hos vår kund.

Kundföretaget

Benify är ett av Europas snabbast växande företag och har växt till en ledande marknadsposition inom Compensation & Benefits. Benify älskar sin produkt och har alltid fokuserat på att få visa den för hela världen. De har siktet inställt på World Domination! Men ett steg i taget - nuvarande fokus ligger i att introducera deras produkt för Europa. Idag har Benify drygt 340 anställda och deras kontor hittar du i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Amsterdam, Helsingfors, Oslo, London, Paris och München. Deras produkt har världen över ca 800.000 användare!

Profil
För att passa i den här rollen vill vi att du som söker har arbetat med löpande redovisning i tre år. Du är fullt insatt i intäktsredovisning. Du är en van Excel-användare och känner dig bekväm med att göra exempelvis pivottabeller. Du är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du erfarenhet av NAV är det starkt meriterande.

Personliga egenskaper: för att passa in i denna roll så är du som söker energifull, prestigelös och en lagspelare. Benifys ledord är Show Love, Exceed Expectations och Think Ahead. Om detta tilltalar dig kan du vara den vi söker!

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 7227
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund louisa.bjorklund@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3178924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: