Redovisningsekonom till konsultuppdrag
Poolia Ekonomi AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2009-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till konsultuppdrag" (publicerad 2016-10-14) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi AB
Presentation
Nu söker vi en redovisningsekonom till en av våra uppdragsgivare. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta i mitten av december och pågå till maj 2010. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Farsta.
Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-11-06Dina arbetsuppgifterUnder uppdraget kommer du i huvudsak att arbeta med:
• löpande redovisning
• kontoavstämningar
• butiksredovisning
• bokslutsarbete
• analyser.
På sikt kommer du eventuellt att ansvara för bokslut och rapportering.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du är civilekonom med inriktning mot redovisning och har 3-5 års arbetslivserfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du tidigare arbetat på revisionsbyrå, gärna shared service center eller på större företag.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och har erfarenhet från arbete i SAP. Dina engelskkunskaper är mycket goda, både i tal och skrift. Kan du danska är det meriterande.
Som person är du serviceinriktad, driven och har en god samarbetsförmåga som sätter hela teamets prestation i fokus. Vidare tar du på ett prestigelöst sätt till dig av andras förslag och idéer. Du är mycket kvalitetsmedveten, har en god förmåga att agera proaktivt, strukturerat och att lösa problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-11-22
Ange följande referens när du ansöker: 20717
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia Ekonomi AB
AdressPoolia Ekonomi AB
Jobbnummer 532922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.