Redovisningsekonom till kommun i söderort

Arena Personal AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2013-12-20

Om tjänsten
Till vår kund i söderort söker vi nu en redovisningsekonom. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta 1 februari och pågå till och med 31 juli 2014, med möjlighet till förlängning om ytterligare sex månader för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Som redovisningsekonom är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. I tjänsten som redovisningsekonom kommer du att ansvara för kommunens momsredovisning och skattedeklarationer samt vara behjälplig i allmänna redovisningsfrågor och andra för enheten aktuella arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår även frekventa kontakter med kommunens verksamheter.

Profil
För att vara aktuell för uppdraget vill vi att du har ekonomisk examen på högskolenivå. Du har några års arbetslivserfarenhet inom området och behärskar redovisning självständigt. Vidare bör du ha goda kunskaper i Excel. Vi söker dig som är genuint intresserad av redovisningsfrågor och det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet samt av skatt- och momsfrågor. Tidigare erfarenhet av att arbeta i Aditro affärslösningar är ett stort plus.

Vi söker dig som är analytisk, noggrann, prestigelös och pedagogisk. Du har initiativförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter, varför det är viktigt att du är social, utåtriktad och har en utpräglad servicekänsla samt har lätt för att komma in i nya miljöer och verksamheter. Du är van vid att arbeta självständigt i högt tempo och att ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 1276
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 04

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Jobbnummer
1735902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: