Redovisningsekonom till internationellt företag!
Randstad AB Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet?Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Nu söker Randstad för kunds räkning en driven redovisningsekonom till uppdrag på ett läkemedelsbolag i Solna med start omgående.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ensam att ansvara för följande områden:
• Lönekörning/avstämning mot HR och lönepartner. I Sverige 85 anställda och Norge 15 anställda.
• Redovisning kring rikskuponger, tjänstebilar, semesterlöneskuld, friskvårdsbidrag mm
• Löpande frågor från anställda gällande lön, förmåner, semester etc.
• Utbilda nyanställda i förmånspaketet, tidrapportering mm.
• Viss internfakturering
• Bokslut, momsdeklarationer mm för Norge
• Fakturahantering/felsökning i system, kontakt med Shared Service Center i Holland
Din Bakgrund
Du har utbildning inom relevant område från universitetet eller motsvarande. Vidare har du minst två år erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi, fördelaktigt inom redovisning. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av löner.
Har du arbetat i en internationell miljö är det meriterande. Dina kunskaper i Excel är goda, liksom dina kunskaper i Engelska då all kommunikation och bokföring inom företaget sker på engelska. Erfarenhet av SAP är meriterande.
Dina egenskaper
Du är en social, prestigelös människa som gillar kontakt med andra människor, både inom och utanför företaget. Du trivs i ett högt tempo och korta deadlines. Helst vistas du i internationell företagsmiljö där möjligheterna att växa i din yrkesroll är stora.
Tjänsten är på heltid.
Vi arbetar med löpande urval för tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall tel. 072 988 90 07
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2013-06-24Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarin Wall 072 988 90 07
FöretagRandstad AB Stockholm
AdressRandstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm
Jobbnummer 1589734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.