Redovisningsekonom till Härnösands Kommun

Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Om tjänsten

Vill du förstärka vårt ekonomiteam till Härnösands Kommun?

Kommunen är en levande mötesplats där människor förverkligar sina drömmar.
En kommun i positiv utveckling som tar ledarskap för framtiden. En plats med centralortens attraktion, landsbygdens rikedom och med uppkoppling mot omvärlden. Härnösand erbjuder hög livskvalitet för alla invånare och gäster. Det gemensamma målet är ett solidariskt samhälle med ekologisk omställning som grund.

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisning på övergripande nivå.
Du kommer verka som en resurs för redovisning, bokslut, årsredovisning och uppföljning.
Redovisningen kommer genomföras enligt redovisningssed med hög kvalitet.
Arbetet innebär ett nära samarbete med medarbetare och redovisningschef på Ekonomiavdelningen, för både interna och externa kunder.

Vänligen skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten kommer tillsätts inom kort. Du blir anställd som konsult av Arena Personal och arbetar ute hos kunden.


Din profil

Kvalifikationer för tjänsten:

• Godkänd gymnasieutbildning med inriktning ekonomi och några års erfarenhet.
• Önskvärt med redovisningsinriktad högskole- eller universitetsutbildning, alternativt motsvarande erfarenhet.
• Meriterande med erfarenhet av koncernredovisning och/eller investeringsredovisning.

• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• God datorvana samt kunskap i Excel och Word.

Vi söker dig med egenskaperna:

• Noggrann och strukturerad
• Flexibel och prestigelös
• Ansvarstagande

För att trivas i rollen tar du ett stort ansvar för ditt arbete, är noggrann i det du tar dig för och har bra öga för detaljer.
Du trivs med att samarbeta med andra men kan även vara självständig och driva ditt eget arbete framåt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som bidrar positivt till verksamhetens utveckling.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-11-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 6346
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Fjellström maria.fjellstrom@arenapersonal.com 0761453186

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Skeppsbrogatan 39
97234 Luleå

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 39

Jobbnummer
4450809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: