Redovisningsekonom till Groth & Co - Rekrytering

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Till vår kund Groth & Co söker vi efter en noggrann och strukturerad redovisningsekonom. Tjänsten är en tillsvidaretjänst hos Groth & Co med 6 månaders provanställning. Önskad start är 1 september. Din arbetsplats blir i mycket fina lokaler i Spårvagnshallarna mitt i city.

Groth & Co är Sveriges äldsta IP-byrå (Intellectual Property) och startades redan 1869 av Lorenz Albrecht Theodor Groth. De erbjuder kompetenta konsulter som är specialiserade på rådgivning kring immaterialrätt, patent, varumärken, design, domännamn, upphovsrätt, tvist & process, bevakning, namnskapande med mera. Deras leverantörer finns världen över och tillsammans med dem så arbetar de strategiskt för att skapa konkurrensfördelar genom immaterialrätt.

Organisationen består av 45 medarbetare och kulturen präglas av högt i tak och en kommunikativ, trevlig stämning. Du kommer att tillhöra ekonomiteamet på 3 personer där ni hjälper och stöttar varandra i det dagliga ekonomiska arbetet. Ni hanterar hela det ekonomiska flödet inkl. lönehantering.

Publiceringsdatum
2019-05-17

Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom arbetar du och dina kollegor med följande:
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Påminnelse- och kravhantering
• Månadsbokslut
• Balansräkning
• Lönehantering (45 löner)
• Intern och extern support i ekonomirelaterade frågor

Bakgrund
Vi letar efter dig som brinner för ekonomi och letar efter en långsiktig arbetsplats. Du värdesätter noggrannhet högt och arbetar på ett strukturerat sätt. Du har arbetat minst 3 år i rollen som redovisningsekonom eller kvalificerad ekonomiassistent och känner dig trygg i din redovisning. Tidigare erfarenhet av lön är inget krav men du behöver ha ett intresse av att vilja lära dig, då lönehanteringen kommer bli en del av ditt arbete.

System som används är Scala, Ascendo, Patrawin och Visma (lön). Tidigare erfarenhet från ett eller flera av dessa är meriterande, men inget krav.
Som person är du prestigelös, flexibel och mån om att ge bästa möjliga service, både internt och extern. Då du kommer att ha kontakt med leverantörer världen över behöver du känna dig bekväm med engelska i tal och skrift.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Avanzera, Frida Garding Lindstrand 076-002 00 77 eller frida.lindstrand@avanzera.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 1208
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Garding Lindstrand frida.lindstrand@avanzera.se +46 (0)76 002 00 77

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4795797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: