Redovisningsekonom till företag inom logistik i Stockholm City
Academic Resource AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker för kunds räkning en person som supporterande redovisningsekonom till ett företag inom logistik i centrala Stockholm. Rollen ansvarar för den löpande redovisningen avseende AR/AP.
Publiceringsdatum2022-05-25Dina arbetsuppgifter• Delansvarig gällande redovisningen avseende verksamhet och bolagets struktur enligt K3 standard
• Fullt ut ansvara för att hantera kund/levreskontra
• Verkställa bankbetalningar, löpande hantera enklare likviditetsanalys
• Assistera vid bokslut; bokföring, kontoavstämningar, periodiseringar, avskrivningar, årsredovisning m.m.
• Supportera hanteringen av småprojekt och chefens pågående jobb med att etablera manualer för ekonomihanteringen
• Förbereda underlag för rapportering av moms, arbetsgivaravgifter, skattedeklarationer etc
• Delvis stötta Redovisningschefen med underlag i arbetet med upprättande av budget/prognos
• Över tid växa för att kunna ta ett mer övergripande ekonomiansvar i rollen som kvalificerad redovisningsekonom
KvalifikationerCivilekonom inom IT, Redovisning och Finansiering eller motsvarande. 3 - 6 års erfarenhet av kvalificerat arbete som ekonomiassistent. Trygg i rollen som ansvarig för kund och levreskontra. Erfarenhet av mindre/medelstora bolag för att på så vis ha en bredd och djup i redovisningen. En inställning om att IT är kul och systemtekniska utmaningar bara är en möjlighet till förbättring. Goda kunskaper i MS Excel. Proaktiv i din yrkesroll och stor nyfikenhet kring hur affären fungerar och därmed dess ekonomiska flöden. För att passa in bör du vara social och framåt med en "can-do-attityd". Vidare ha en förmåga att arbeta självständigt, både högt och lågt, samt van vid att ta ansvar och äga processer.
Rollen innefattar löpande ärenden som betalningar, bokföringsunderlag till kunder, felsöka när avvikelser uppstår. Säkerställa att den backlog som finns på kundsidan arbetas bort. Hantera e-fakturor och automatisera flöden. Internationellt gränssnitt - viktigt att gilla den globala miljön för att passa in, vara trygg med engelska i såväl tal som skrift då utbytet med kollegorna i andra länder sker hela tiden.
Tillträde 10/6
Semester möjlig i sommar, med fördel i augusti men även tidigare kan diskuteras.
Heltid
Sex månader med god chans till överrekrytering
Hybrid tjänst
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAcademic Resource AB
Wallingatan 33
11124 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2REDEK0522".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Resource AB (org.nr 556649-0917),
https://www.academicresource.se/ Wallingatan 33 (
visa karta)
111 24 STOCKHOLM
Arbetsplats Wallingatan 33
Jobbnummer 6682785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.