Redovisningsekonom till fastighetskoncern
Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
För en vikariatsanställning hos kund söker vi dig som är erfaren redovisningsekonom. Vår kund är en fastighetskoncern i centrala Stockholm som bedriver fastighetsförvaltning genom egna fastighetsinnehav och externa förvaltningsuppdrag. De är ca 15 anställda.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 10 månader hos vår kund och beräknas tillträdas omgående. Vår kund är kollektivavtalsanslutna och har sitt kontor i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter:
Som redovisningsekonom kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att sköta den dagliga redovisningen för externt kunduppdrag som innefattar en fastighetsportfölj med flera bolag.
I arbetsuppgifterna ingår viss fakturahantering, betalningsflöden, avstämningar, moms skattedeklarationer och hyresavisering. Du analyserar resultat- och balanser och gör avstämningar
och sammanställer inför rapportering. Uppdragets leverans planeras tillsammans med ekonomichef och kundens egen beställare.
Vidare innebär ditt ansvarsområde att;
• Vara delaktig i ekonomiavdelningens arbetsflöden och redovisningsprocess.
• Skapa och underhålla rapporter efter verksamhetens behov.
• Förberedelser inför revisioner.
• Upprätta årsredovisningar för dotterbolag.
• Registervård och dokumentation av redovisningsrutiner och praxis.
• I förekommande fall viss projektuppföljning med löpande avstämning, rapporter och analys.
• Ad hoc t ex utredningar och analys.
• Medverka i införandet av nytt affärssystem.
Organisatoriskt ingår denna befattning i ekonomiavdelningen som består av redovisningsekonomer, redovisningsansvarig och ekonomichef. Koncernen använder idag affärssystemet Visma Control och fastighetssystemet Unit 4 Property Management. Inom kort kommer beslut tas om att införa nya administrativa system. Det innebär att du också är delaktig i implementationsarbetet parallellt med att du får en överlämning av arbetsuppgifterna.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom i ekonomi. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt gärna ett intresse för fastighetsbranschen och olika bolagsformer. Du ska ha kännedom och erfarenhet av K3 regelverket och mycket goda kunskaper i MS Excel.
Som person är du öppen och förändringsbenägen med eget driv. Du är analytisk, noggrann och prestigelös och du har en utåtriktad kommunikativ och social förmåga med kundfokus. Du trivs även att arbeta självständigt såväl som i team.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-09-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-28
Ange följande referens när du ansöker: 1088
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Jonsson 08 - 545 28 304
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4335378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.