Redovisningsekonom till Edsbyn

AB Edsbyverken / Redovisningsekonomjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker, Eda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-09-06

Om företaget
Edsbyn skapar svenska möbler för kontor och offentlig miljö av hög kvalité med miljö, hälsa och hållbarhet i fokus.
Tillsammans med våra kunder och leverantörer skapar vi framtidens arbetsplats med stort fokus på långsiktighet och cirkularitet. Vi har som ambition att ständigt förbättra oss själva och vår bransch.
Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Hälsingland, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en exportverksamhet till England och övriga Europa.

Arbetsuppgifter
Är du en driven Redovisningsekonom som vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom ett anrikt bolag där nära samarbete och stark teamkänsla värderas högt?
Till ekonomiavdelningen i Edsbyn söker vi nu en redovisningsekonom med erfarenhet inom området och genuint intresse för arbete på en ekonomiavdelning.
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom redovisning med löpande bokföring, kund- och leverantörsfakturahantering, betalningar och reskontror samt redovisning av skatter och avgifter. I dina arbetsuppgifter ingår även arbete i samband med månads- och årsbokslut, som upprättas enligt koncernens tidplan, där du ansvarar för vissa beräkningar och kontoavstämningar. Du stöttar verksamheten i redovisningsfrågor och är intresserad av utveckling av rutiner och processer. Du är delaktig i interna projekt och trivs i en roll där du samarbetar med, och backar upp dina kollegor.

Profil
Du tycker om att ta eget ansvar och tar gärna egna initiativ. I rollen ingår många sociala kontakter främst inom men även utanför bolaget. Du trivs i samarbete med andra och utbyter gärna erfarenheter med kunder och kollegor.
Inom dina ansvarsområden kommer du att arbeta nära övriga avdelningar inom företaget. Du har också kontakt med kollegor i övriga bolag i koncernen, svenska och utländska.
Vi tror att du är noggrann, prestigelös och har bra sinne för struktur, ordning och reda samt förmåga att prioritera. Du har även en vilja att utvecklas vidare och ta dig an nya uppgifter. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Erfarenhet och utbildning
Har du följande utbildning, egenskaper och erfarenhet är det meriterande
Relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av affärssystemet Monitor G5
Erfarenhet av förändringsarbete gällande automatisering av processer
God samverkansförmåga och är lösningsorienterad
Goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 100%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn med viss möjlighet att arbeta på distans.
Sista ansökningsdag är den 24 september. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta
Christina Persson, Redovisningschef på mail (christina.persson@edsbyn.com)
eller telefon 0271-275 20
HR-chef Viktoria Åberg på mail (viktora.aberg@edsbyn.com) eller på
telefon 0271-80 00 13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755), https://www.edsbyn.com/
Karlsväg 2 (visa karta)
828 25  EDSBYN

Jobbnummer
8089875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Edsbyverken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Edsbyverken: