Redovisningsekonom till byggföretaget Reomti

serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2021-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till byggföretaget Reomti" (publicerad 2021-10-13) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Reomti är ett komplett byggföretag som erbjuder allt från renovering och byggservice till nybyggnation. Företaget grundades 1993 av Arne Mårtensson för att leverera byggservice till SEB. Sedan dess har verksamheten breddats men relationen med banken består. Vi har varit på plats i deras lokaler i princip varje dag i snart 30 år för att hjälpa till med stort och smått. Idag är vi runt 60 anställda och omsätter 450 miljoner kronor. Byggarbetsplatserna finns runt om i Storstockholmsområdet.

Reomti är ett komplett byggföretag som erbjuder allt från renovering och byggservice till nybyggnation. Företaget grundades 1993 av Arne Mårtensson för att leverera byggservice till SEB. Sedan dess har verksamheten breddats men relationen med banken består. Vi har varit på plats i deras lokaler i princip varje dag i snart 30 år för att hjälpa till med stort och smått. Idag är vi runt 60 anställda och omsätter 450 miljoner kronor. Byggarbetsplatserna finns runt om i Storstockholmsområdet.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningsekonom till Reomti Bygg AB. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Start enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2021-09-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom hos Reomti har du ansvar för den löpande redovisningen inkl. lönehantering och du rapporterar till ekonomichef. Mer detaljerat innebär tjänsten bland annat:
• Fakturering och hantering av leverantörsfakturor
• Avstämning obetalda kundfakturor
• Likviditetsprognoser
• Avstämningar balans- och resultatkonton
• Olika rapporteringar till Skatteverket och andra myndigheter
• Årsbokslut
• Behjälplig i budgetarbete och budgetuppföljning
• Lönehantering för både yrkesarbetare och tjänstemän

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med relevant utbildning för tjänsten. Du har troligtvis arbetat några år i likvärdig roll och har stor förståelse och gedigen kunskap för hela det ekonomiska flödet.
Du har erfarenhet av flera olika ekonomisystem och har du erfarenhet av Visma.Net och Visma Lön så är det starkt meriterande. Du är van att arbeta med Excel dagligen och har tidigare arbetat med löner. Erfarenhet av kollektivavtal är meriterande.

I arbetet som redovisningsekonom är det viktigt att vara noggrann eftersom det ofta kräver att du behöver analysera detaljer men du behöver samtidigt kunna ha ett helhetsperspektiv.

För att trivas hos Reomti är det av betydelse att du gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Du är van att ta ansvar för ditt arbete, är engagerad och för dig är det självklart att leverera med kvalitet. I och med att Reomti är ett relativt litet företag så kommer du att ha mycket kontakter med bland annat platschefer från olika byggarbetsplatser.

Om företaget
Reomti sitter i fina och ljusa lokaler vid Hammarby Sjöstad. Du tillhör ett team bestående av 3 andra medarbetare inom ekonomi och administration.
Reomtis strävan är att ständigt utvecklas och bidra till samhällsutvecklingen. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och får möjlighet att vara med att påverka och förbättra arbetssätt och rutiner. Trivsel och gemenskap är viktigt liksom att sporra varandra att emellanåt gå utanför våra egna boxar. Ambitionen att vara ett modernt företag med öppet sinne som lär av sina kunder, medarbetare och samarbetspartners är tydlig.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Reomti med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos Reomti. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via formuläret nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70 / cissi.silvstam@serveoffice.se eller Mårten Forslund på 070-314 63 56 / marten.forslund@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
5953536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: