Redovisningsekonom till Börjes Tingsryd AB
Human Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Tingsryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Tingsryd,
Lessebo,
Emmaboda,
Växjö,
Karlshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Human Solutions AB i Tingsryd,
Lessebo,
Växjö,
Karlshamn,
Ronneby eller i
hela Sverige Förutom redovisning och ekonomistyrning, får du också en viktig roll i det fortsatta utvecklingsarbetet av våra digitaliserade processer. Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du samarbetar nära ekonomichefen och ingår i ett team med fyra kollegor.
Publiceringsdatum2022-12-10ArbetsuppgifterHär på Börjes har ägare och ledning lagt siktet på en optimistisk expansion. Det görs utifrån en stabil grund med starkt varumärke och en bredd i verksamheten: Varuhuset i Tingsryd, de fysiska hästsportsbutikerna runt om i landet och e-handeln. Utifrån detta krävs förstås en vass ekonomifunktion som säkrar upp arbetet kring redovisning och ekonomistyrning. När en av våra kollegor framöver går vidare i karriären söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Fokus ligger såväl på varuhusets redovisning, och även vår e-handel/hästsport. Bland ansvarsområdena märks:
• Hantering av löpande redovisning
• Bokföring & avstämning av inbetalningar
• Avstämningar av bankkonton & valutakonton
• Avstämningar av vissa övriga balanskonton
• Avstämningar av spel och lotter (ATG & Svenska Spel)
• Viss fakturering
• Behjälplig i månadsbokslut och månadsrapportering samt delårs- och årsbokslut
Inom företaget är vi idag fem personer som jobbar inom ekonomi/löner/administration. Tjänsten som redovisningsekonom har ett nära samarbete med ekonomichefen, men även samarbete och utbyte med andra funktioner hos oss. Vi är inne i en digitaliseringsprocess där vi bland annat har bytt till ett nytt modernt affärssystem under året. Vi kommer fortsätta digitalisera och utveckla vår verksamhet och rollen som redovisningsekonom blir en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet.
Vi ser att rätt person lär få tillfälle och förutsättningar att utvecklas vidare över tid.
KvalifikationerVi tror att rätt person har ett antal års yrkeserfarenhet inom ekonomi/redovisning. Därtill krävs relevant utbildningsbakgrund på eftergymnasial nivå.
Vi söker dig som tillför gruppen en stor portion av flexibilitet, prestigelöshet, och noggrannhet samtidigt som du uppskattar förbättringsarbete. Därtill krävs en förmåga att effektivt slutföra moment med högt tempo och bibehållen kvalitet.
Data- och systemvana ser vi som en självklarhet.
VI ERBJUDER
Här erbjuds en arbetsvardag med frihet under ansvar. Som en del av detta finns möjlighet att förlägga ca en dag/vecka på distans. Vi ser oss som en trivsam arbetsplats med familjeanda och personlighet.
Anställning sker tills vidare, eventuellt med inledande provanställning. Heltid eller enligt ök. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal. Placeringsort Tingsryd.
Tillträde enligt överenskommelse men senast mars 2023. Sista dag för ansökan, 19 december 2022. Löpande urval tillämpas så sök gärna snarast.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR-funktion, Björn Pettersson, tfn. 072-215 85 55.
OM FÖRETAGET
Börjes Tingsryd är ett familjeägt varuhus i södra Småland, mellan Växjö och Ronneby. 1944 startade försäljningen av textilvaror i en lokal på 20 kvm. Företaget har successivt växt och disponerar idag 5000 kvm. Verksamheten består idag utav varuhusen och hästsportbutik med centrallager i Tingsryd, tre externa hästsportbutiker runtom i landet samt en populär e-handel. Företaget har idag en omsättning på drygt 300 mkr. Läs gärna mer om oss på
www.borjes-tingsryd.se I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Human Solutions AB (org.nr 559022-5636),
https://humansolutions.se/ Kontakt HR-funktion
Björn Pettersson
072-215 85 55 Jobbnummer 7247834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.