Redovisningsekonom till Attendo Care

StudentConsulting AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos StudentConsulting AB i Stockholm, Borlänge, Jönköping, Sundsvall, Borås eller i hela Sverige

Redovisningsekonom till marknadsledande Attendo Care

Publiceringsdatum
2011-04-18

Beskrivning av verksamheten
StudentConsulting är Sveriges snabbast växande företag 2008 och 2009 specialiserat på studenter, akademiker och unga i karriären. Vi har alltid nya spännande del- och heltidsjobb inom Ekonomi, Kundservice, Administration, IT, Försäljning, Logistik och Produktion. StudentConsulting är ett auktoriserat bemanningsföretag godkänt av samtliga fackförbund.
Arbetsuppgifter/Utbildning/Erfarenhet
Uppdragsbeskrivning
Söker du en ny utmaning som Redovisningsekonom?
Är du intresserad av att arbeta i en human verksamhet där individen står i centrum och fokus ligger på omsorg och omtanke? Då har vi tjänsten för dig.
Vår kund Attendo Care söker nu en erfaren, driven Redovisningsekonom då företaget växer och behöver fler engagerade medarbetare. Koncernen Attendo Care är Nordens ledande vård- och omsorgsföretag och har verksamhet inom tre delar - Äldreomsorg, Omsorg till funktionshindrade och Individ- och familjeomsorg.
I rollen som Redovisningsekonom kommer du att ges utmaningen att sköta redovisningen av koncernens fyra mindre bolag och i ett nära samarbete med redovisningsansvarige arbeta med koncernens största bolag Attendo Care AB. Utöver detta blir din uppgift att driva, analysera och utveckla de mest fördelaktiga metoderna för att bestämma de mindre bolagens utveckling.
Då koncernen Attendo Care är i en expansiv fas genom förvärv av bolag krävs effektiva rutiner för att hantera och integrera de nya bolagen. Det blir därför din uppgift att utveckla rutiner och dokumentera hur implementeringen hanteras. Du fungerar även som den sammanhållande länken när dessa nyförvärv inträffar.
Tjänsten är en direktrekrytering och omfattningen är heltid, kontorstider och tillsvidare. Placeringen är på företagets kontor i Danderyd. Behovet finns redan i dagsläget och uppdraget tillsätts så fort vi hittar rätt person.
Kunskapsbeskrivning
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola gärna med inriktning mot redovisning samt har minst 2-3 års erfarenhet av redovisningsarbete.
Som person är du lösningsorienterad, positiv och nyfiken. Du är proaktiv, drivande och har väl utvecklad kommunikativ förmåga. Detta då det är viktigt att du aktivt etablerar goda kontakter i organisationen i syfte att öka förståelsen och samverkan mellan ekonomienheten och den övriga verksamheten.
Vi ser gärna att du har har fallenhet och intresse för att förbättra processer och rutiner samt har god IT-förståelse. Utöver detta utför du ditt arbete med noggrannhet och engagemang samt har ett brinnande intresse för ekonomi.
Söker du en spännande och utvecklande roll i ett expansivt bolag med motiverade kollegor?
Ansöker gör du genom att gå på rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Södermalm onsdag 27 april kl 13:00.
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-27
Ansöker gör du genom att gå på rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Södermalm onsdag 27 april kl 13:00.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
StudentConsulting AB

Adress
StudentConsulting AB
Sveavägen 168
11346 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 020-360370

Jobbnummer
907865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från StudentConsulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StudentConsulting AB: