Redovisningsekonom till Accel

Experis Sverige / Redovisningsekonomjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Trollhättan, Lilla Edet, Uddevalla, Stenungsund, Färgelanda eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Accel AB är verksamt inom fordonsindustrin och bedriver försäljning av elektroniska komponenter till kunder över hela världen. Företaget ingår i den amerikanska koncernen Littelfuse Inc som är noterade på Nasdaq-börsen och har huvudkontor i Chicago. Accel har 7 anställda på det svenska kontoret som ligger på Kungsgatan 57 i Trollhättan. Omsättning ca 150 mkr. Produkterna tillverkas av systerbolaget UAB Accel Elektronika i Litauen, som har ca 350 anställda.

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Accel en redovisningsekonom med placering i Trollhättan.

Publiceringsdatum
2012-11-23

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom på ekonomiavdelningen har du ett tätt samarbete med företagets ekonomiansvarig. Arbetet är självständigt och kräver att du tar egna initiativ och beslut, men innebär också dagligen ett mycket nära samarbete med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att arbeta med avstämningar, koncernavstämningar mot Litauen, periodbokslut, momsfrågor, redovisning av skatter och avgifter och hantering av reklamationer i samarbete med kvalitetsavdelningen i Litauen. Du fungerar även som avbytare för reskontraansvariga och utför andra allmänt förekommande uppgifter på avdelningen.

Vem är du?
Du har utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning ekonomi eller motsvarande och flera års erfarenhet av ekonomiarbete inklusive arbete med period- och årsbokslut. Du har lätt för att se helheten i redovisningen, balans och resultat. För tjänsten krävs att du har erfarenhet av momsredovisning i företag med internationell handel. Du är en van användare av Officepaketet, framför allt av Excel. Erfarenhet av arbete i större affärssystem krävs för tjänsten. Det är mycket meriterande med erfarenhet av arbete i SAP och av byte av affärssystem. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten. Körkort krävs för tjänsten, som är på heltid.

Som person är du självgående, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik, har lätt för att samarbeta och tycker om att lära dig nya saker. Du har stor integritet, är ansvarsfull och har inga problem med att hantera känslig information. Du är prestigelös och trivs på en arbetsplats där man får rycka in där och när det behövs.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 0703-78 24 54 eller Petra S Johansson, 0520-48 58 36. Sök snarast då urval sker löpande, dock senast den 9 december.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson, 033-23 74 62

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1400664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: