Redovisningsekonom till AB Edsbyverken
AB Edsbyverken / Redovisningsekonomjobb / Ovanåker
2023-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till AB Edsbyverken" (publicerad 2023-05-05) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker,
Eda eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-18Om företagetEdsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet Edsbyverken i Hälsingland, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en exportverksamhet till England och övriga Europa.
ArbetsuppgifterÄr du en driven Redovisningsekonom som vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom ett bolag där nära samarbete och stark teamkänsla värderas högt?
Till ekonomiavdelningen i Edsbyn söker vi nu en redovisningsekonom med erfarenhet inom området och genuint intresse för arbete på en ekonomiavdelning.
Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen, fakturering, betalningar, kund- och leverantörsreskontra samt redovisning av skatter och avgifter. I dina arbetsuppgifter ingår även arbete i samband med månadsbokslut, som upprättas enligt koncernens tidplan, där du ansvarar för vissa beräkningar och kontoavstämningar. Även viss kontorsadministration förekommer.
Vi önskar att du är intresserad av att bidra med utveckling av våra processer för framtida effektivisering och mervärdeskapande rutiner i Edsbyverken.
ProfilDu tycker om att ta eget ansvar och tar gärna egna initiativ. I rollen ingår många sociala kontakter och du trivs i samarbete med andra och utbyter gärna erfarenheter med kunder och kollegor.
Inom dina ansvarsområden kommer du att arbeta nära övriga avdelningar inom företaget. Du har också kontakt med kollegor i övriga bolag i koncernen, svenska och utländska.
Vi tror att du är noggrann, prestigelös och har bra sinne för struktur, ordning och reda samt förmåga att prioritera. Du har även en vilja att utvecklas vidare och ta dig an nya uppgifter. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet och utbildningHar du följande utbildning, egenskaper och erfarenhet är det meriterande
Relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av affärssystemet Monitor G5
Erfarenhet av förändringsarbete gällande automatisering av processer
God samverkansförmåga och är lösningsorienterad
Goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 100%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn med viss möjlighet att arbeta på distans.
Sista ansökningsdag är den 1 maj. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Christina Persson, Redovisningschef på mail (
christina.persson@edsbyn.com) eller telefon 0271-275 20
HR-chef Viktoria Åberg på mail (
viktora.aberg@edsbyn.com) eller på telefon 0271-80 00 13
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755),
https://www.edsbyn.com/ Karlsväg 2 (
visa karta)
828 25 EDSBYN
Jobbnummer 7672858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.