Redovisningsekonom sökes till Värmdö Kommun!
Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker två ekonomer till vår kund Värmdö kommun. Ena tjänsten är ett vikariat på 12 månader med start i juli och andra tjänsten är en rekrytering med start i mitten av augusti.
Du kommer ingå i sektorn för ekonomi och uppföljning som har ett ansvarsområde som spänner över
hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning,
uppföljning, analys och ekonomistyrning. Sektorn ansvarar för ekonomisystem och
ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och
upphandling.
Till Sektorn för ekonomi och uppföljning söker vi två redovisningsekonomer:
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter på en flexibel arbetsplats med
inspirerande kollegor och utmaningar. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för
den som är beredd att ta nästa steg i karriären.
Arbetet innebär att du agerar stöd till enhetschefer inom Samhällsbyggnads- och tillväxtsektorn, då främst inom Tillväxtavdelningen och Driftavdelningen. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja sektorns personal i redovisningsfrågor men du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser, analyser, årsbokslut och
årsredovisning. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom Samhällsbyggnads- och tillväxtsektorn, som inom kommungemensamma projekt Din placering på redovisningsenheten gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet vilket hjälper dig att vara trygg i din roll som ekonom.
Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå med inriktning på redovisning. Erfarenhet från motsvarande funktion i kommun eller landsting är definitivt meriterande men inte ett krav.
Vi vill dessutom att du:
• har ett brinnande intresse för redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
• är nyfiken och lösningsorienterad
• har förmåga att växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
• har en förmåga att förmedla och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt
• är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
• är noggrann och strukturerad
• har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla
• kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team och där fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet
• är förändringsbenägen och gärna medverkar i ekonomisektorns utvecklingsarbete
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 5970
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatja Löfström
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 4152661
Observera att sista ansökningsdag har passerat.