Redovisningsekonom Sökes Till Saferoad Smekab
Smekab AB / Redovisningsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smekab AB i Kristianstad Det går bra för Saferoad Smekab och just nu behöver vi förstärka vår ekonomiavdelning med ytterligare en kompetent medarbetare.
Brinner du för redovisning samtidigt som du vill arbeta i ett stabilt och välmående företag med högt i tak, trevliga kollegor och intressanta produkter kan detta vara rätt möjlighet för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen som redovisningsekonom innebär att du tillsammans med ekonomichefen och två kollegor ansvarar för ekonomi och administration i företaget. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår:
• löpande redovisning, månads-, kvartals- och årsbokslut, skatte- och inkomstdeklarationer
• delta i budgetarbetet
• arbeta med likviditetsplanering
• tillsammans med ekonomichefen förbereda rapportering till ledningsgruppen och koncernledningen, se till så att lagar, regler och rekommendationer efterföljs samt ha kontakt med revisorer och myndigheter
• delta i utvecklings- och förändringsprojekt (implementationer, effektivisering, förbättring mm)
• fungera som stöd i personaladministrativa frågor (fackliga förhandlingar, försäkringsärenden, pensionsfrågor, rutiner mm)
• allmänna göromål på ekonomiavdelningen
Tjänsten är på heltid (5 veckors semester + övertidsersättning) med placering på vårt huvudkontor i Önnestad utanför Kristianstad. Du rapporterar till vår ekonomichef men har ett mycket nära samarbete med avdelningens två övriga medarbetare. Dessutom fungerar du som stöd till ledningsgrupp, divisionsledning samt andra berörda chefer inom Saferoad Nordic divisionen. Tjänsten är förknippad med arbetstoppar ett par dagar per månad vilket innebär att det är en förutsättning att du har en privat situation som möjliggör arbete utanför ordinarie kontorstider.
Kvalifikationer och personlighet
Du är troligen gymnasieekonom med minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en tillverkande industri. Alternativt har du en högskoleutbildning inom ekonomi och ca två ers erfarenhet från revisionsbyrå och/eller ekonomiavdelning. Kompetens inom och erfarenhet av löne- och personalfrågor är meriterande liksom erfarenhet av Business Intelligence system och IFRS/IAS. Du talar och skriver både svenska och engelska (koncernspråk) utan svårigheter och är en van användare av MS Office. Du är dessutom lite av en fena på Excel.
Rätt person måste ha hög personlig integritet, arbeta målmedvetet och ha förmåga att prioritera mellan parallella uppgifter. En service minded och prestigehös inställning är en förutsättning liksom ett strukturerat och noggrant förhållningssätt. Har du rätt kompetens, inställning och attityd kan vi erbjuda ett stimulerande och utvecklande arbete i en mycket trevlig miljö.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt.
helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Sista ansökningsdag är den 22 september. Notera dock att vi arbetar med urvalet löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk:
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:73468/ Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!
Sedan år 1976 har Saferoad Smekab medverkat till säkerhet och skydd i trafikmiljö, på arbetsplatser, i parker och andra anläggningar. Företaget startade år 1961 med tillverkning av högkvalitativa stallinredningar i samarbete med De Laval Sales AB, ett samarbete som fortfarande pågår. Just samarbete och kvalitet går som en röd tråd genom hela vår verksamhet. Genom kontinuerlig kontakt och dialog med våra beställare bland andra Trafikverket, kommuner, bostadsbolag, industrier, entreprenörer och återförsäljare i hela Norden, sker en ständig utveckling och förbättring av våra produkter. Med vårt sortiment av bommar, bilspärrar, räcken, möbler och produkter för cyklism erbjuder vi ett av marknadens bredaste och mest gedigna program. Saferoad Smekab arbetar också med produkter för bygg och anläggning samt med legoproduktion och legovarmförzinkning. Saferoad Smekab har en modern maskinpark med bl.a. rörlasermaskin, helautomatiserad rörbockning, svetsrobotlinjer, varmförzinkningsanläggning samt en erfaren och kvalitetsmedveten personal. Saferoad Smekab ingår, sedan 2007, i den norska industrikoncernen SafeRoad Group. Välkommen att läsa mer om oss på
www.saferoadsmekab.seVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: . tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2015-09-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 2015/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Heijmink 0705-540 342
Helena Fransson 0705-504 504
FöretagSmekab AB
AdressSmekab AB
Skolgatan 1
29173 Önnestad
KontorsadressSkolgatan 1
Jobbnummer 2412626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.