Redovisningsekonom sökes till kund i söderort

Adecco, Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal för kunds räkning en Redovisningsekonom

Publiceringsdatum
2010-05-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer alltid att ingå ansvar för att upprätthålla och kontrollera företagets redovisning. Idag ingår all löpande bokföring i tjänsten i kombination med avstämningar, intern kontroll, rapportgenerering och administration i de interna systemen. Du kommer i ökande grad administrera, förvalta och distribuera stora delar av koncernens finansiella rapportering. Du kommer att med stöd av ekonomichefen utveckla och anpassa rutiner och arbetssätt med målet att automatisera och förenkla rutiner så långt det är möjligt.
I tjänsten kommer även att ingå att hantera arbetsuppgifter och frågor kring områden som inventarier, valutaavstämningar, moms och skatteregler, försäljning, personalregister och avskrivningar.
Tjänsten kommer framför allt att omfatta moderbolaget. Utöver detta kan även arbetsuppgifter, under en övergångsperiod, komma att inkludera bokföring och momsredovisning för svenska dotterbolag. använder ekonomisystemet Visma Business.
Du rapporterar till företagets CFO och ekonomichef.

Erfarenheter
Vi söker dig som har en Ekonomiutbildning (KY eller motsvarande), minst 1 ? 2 års erfarenhet av redovisningsarbete, mycket goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt.
Men framför allt är du en person som tycker om att arbeta proaktivt och utvecklande. Du har god kommunikativ och analytisk förmåga. Meriterande är det om du är en IT orienterad/ tekniskt lagd person. Du kommer att tillsammans med chefer och medarbetare utveckla nya rutiner och processer vilket kommer att kräva både smidighet och skinn på näsan.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag på heltid med chans till övertag av kund! Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Uppdraget ska tillsättas omgående. Senast den 7 juni. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta RA Elinor Eliasson på tel 08-598 982 13 eller elinor.eliasson@adecco.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
642344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: