Redovisningsekonom sökes till Krka Sverige
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Upplands-Bro,
Södertälje eller i
hela Sverige KRKA är ett av de ledande företagen inom generiska läkemedel på den europeiska marknaden. Företagets huvudfokus är utveckling av generiska läkemedel av hög kvalitet som man marknadsför och säljer under egna varumärkesnamn.
KRKA säljer sina produkter i fler än 70 länder över hela världen. På den nordiska marknaden finns produkterna i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island. Företaget har ett huvudkontor för den nordiska marknaden i Stockholm, Sverige.
Till vårt kontor i Stockholm söker vi en noggrann och affärsmässig person som trivs med att jobba i ett litet team. Du kommer ensam arbeta med företagets ekonomi med allt från ax till limpa och du kommer även ha en del ansvarsområden inom logistik rörande företagets produkter.
Publiceringsdatum2011-09-27Dina arbetsuppgifterVi söker dig som har erfarenhet av att självständigt arbeta med löpande redovisning. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i bokföring, bokslutsarbete, momshantering samt avstämningar. I dina arbetsuppgifter ingår även budgetarbete och resultatuppföljningar samt att ha en övergripande uppsikt över logistiken. Du kommer i din roll att ha många kontaktytor med kunder, distributörer och återförsäljare.
Kanske har du arbetat med redovisningen på ett mindre företag tidigare, känner dig trygg i din roll och är redo att ta nästa steg. Du bör ha god kännedom och erfarenhet av alla delmoment samt ha ett intresse för att utvecklas i din roll.
KvalifikationerVi tror att du är gymnasieekonom eller har läst påbyggnadsstudier inom ekonomi/ redovisning eller liknande. Du har minst 1-3 års erfarenhet som ekonom, ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Goda kunskaper inom redovisning är ett krav.
Har du erfarenhet av Navision ekonomisystem är det starkt meriterande. Du är en van PC-användare och har goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel.
Språkliga kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav eftersom bolaget har engelska som koncernspråk.
Dina personliga egenskaperDu har god förmåga att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som din prestigelöshet och samarbetsförmåga gör att du gärna bistår övriga med hjälp när det behövs. För att lyckas i rollen bör du även vara noggrann och värdera kvalitet i dina arbetsuppgifter. Du är en person som själv identifierar vad som behöver göras, vilka resurser som kommer krävas, när de behöver vara gjorda och av vem.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett stimulerande och självständigt arbete i en trevlig miljö. Du kommer till en liten grupp om fyra personer med mycket god stämning. Vi sitter i fräscha lokaler vid Medborgarplatsen.
Vi samarbetar i denna rekrytering med Adecco Finance & Legal. Mer information samt hur du söker tjänsten finner du på adecco.se, där du även kan bifoga egna dokument, CV och personligt brev. Eventuella frågor besvaras av Adecco?s rekryteringskonsult Annelie Alverslid 08-598 981 35.
Ansökan sker senast 9 oktober 2011 via Adeccos hemsida,
www.adecco.se, klicka på lediga tjänster.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm
Kungsgatan 60
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 1039816
Observera att sista ansökningsdag har passerat.