Redovisningsekonom sökes till Götene!
Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Skövde
2024-12-20
Visa alla redovisningsekonomjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Götene Vatten & Värme AB:s verksamhet består av produktion och distribution av fjärrvärme, ånga och hetvatten, produktion och distribution av vatten samt omhändertagande av avloppsvatten. Bolaget bildades 1995 som ett kommunalt energibolag som under 2003 utökades till att även innefatta vatten- och avloppsverksamhet. Verksamheten bedrivs uteslutande i Götene kommun.
På bolaget arbetar ca 30 anställda i en variation av tjänster, allt från VA-ingenjörer, kundansvarig, drifttekniker till arbetsledare och ekonomer. Det samtliga har gemensamt är att alla är mångsysslare som samlas kring visionen att skapa framtidssäkrad leverans av fossilfri energi, rent vatten och renat avlopp idag och för kommande generationer.
Är du en engagerad och ansvarstagande ekonom som vill bidra till ett hållbart samhälle? För vår kund i Götene söker vi nu en redovisningsekonom med ansvar för reskontra. Kunden är ett kommunalt VA- och fjärrvärmebolag med ett stort uppdrag - att leverera fjärrvärme och rent vatten till Götene kommun. I denna roll får du en central position där du ansvarar för viktiga ekonomiska flöden och rapportering.
Publiceringsdatum2024-12-20Om tjänsten I din roll som redovisningsekonom får du får möjlighet att utvecklas inom redovisning och ekonomi i en liten och flexibel organisation. Tjänsten innebär ett brett ansvarsområde där du kommer att vara ensam i din roll och hantera allt från löpande bokföring, ansvar för kund- och leverantörsreskontra till att aktivt delta i månads- och årsbokslut. Eftersom du kommer att ta över efter en kollega som går på föräldraledighet, är det viktigt att du är självgående, noggrann och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Uppdraget startar i mars 2025, och pågår till oktober 2026.
Arbetstiden är förlagd på vardagar, heltid, dagtid. Viss flexmöjlighet finns.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Kund- och leverantörsreskontra: Säkerställa att betalningsflöden är korrekta och följa upp reskontrorna.
* Löpande bokföring och avstämning av balanskonton: Ansvara för att den löpande bokföringen är korrekt och balanskonton stäms av regelbundet.
* Moms- och skattedeklarationer: Hantera och upprätta moms- och skattedeklarationer i enlighet med gällande regelverk.
* Manuell fakturering: Hantera manuella fakturor med noggrannhet och följa interna rutiner.
Övriga arbetsuppgifter som kan komma att ingå:
Vi befinner oss i en förändringsfas där våra arbetssätt och processer utvecklas för att möta framtida behov. Som en del av denna resa kan arbetsuppgifter som att delta i och ansvara för delar av månads- och årsboksluten, inklusive periodiseringar, reserveringar, förändras eller övergå till denna roll. Även arbete med att medverka i upprättande och uppföljning av budget och prognoser för att stödja verksamhetens planering, samt ansvar för projektredovisning, hantering av investeringar och säkerställande av korrekt avskrivning och anläggningsregister, kan komma att ingå.
I avdelningen Affärsstöd ingår även kundservice, och du kommer att samarbeta nära kundansvarig för att ge ekonomiskt stöd i olika frågeställningar. Du kommer också fungera som backup vid frånvaro.
Vem är du?
Vi söker dig som:
* Har en relevant utbildning inom ekonomi, gärna med erfarenhet av redovisning eller reskontra. Erfarenhet av systemet Raindance är meriterande.
* Har gärna jobbat ett par år som ekonomiassistent, och har erfarenhet av redovisningsekonomi.
* Är strukturerad, noggrann och självgående.
* Har en stark analytisk förmåga och kan snabbt identifiera ekonomiska samband samt hitta lösningar på problem.
* Är intresserad av att utvecklas och bredda dina kunskaper inom ekonomi.
* Trivs med att arbeta självständigt, men även har god samarbetsförmåga och kan kommunicera effektivt med andra inom organisationen.
*
Om Jefferson Wells
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Jefferson Wells värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult hos vår kund. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese Johansson
therese.johansson@manpower.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "af9cd447-29f3-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Jefferson Wells
Jobbnummer 9076165