Redovisningsekonom sökes!

Framtiden AB / Redovisningsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Arbetar du idag som ekonomiassistent? Vill du ta nästa kliv i karriären? Ansök då redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som redovisningsekonom hos Schlötter Svenska AB kommer du få arbeta i en bred roll med många olika uppgifter. Arbetet kommer ske i ekonomisystemet Pyramid och lönehantering kommer ske i Hogia. Du kommer arbeta med företagets ekonomi men även stötta företagets VD med t.ex. boka resor, allt för att underlätta för hans vardag och hålla ordning på kontoret.

Det kan bland annat vara:
• Hantering av fakturor
• Löpande redovisning
• Administrera löner
• Bokslut

Mer information ges vid intervju.

Om företaget
Schlötter Svenska AB bildades 1980 och är ett dotterbolag till tyska Dr.Ing. Max Schlötter GmbH, de har varit i ytbehandlingens branschen sedan 1912. Vår kund Schlötter arbetar med ytbehandling och processer för galvanoteknik. Schlötter gör allt från ide', ritning, produktion genom underbolag och leverans. Deras kontor är i Norrköping men har produktionen i Hillestorp.

Din profil
Skallkrav:
• Gymnasialutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av t.ex. redovisningsassistent eller ekonomiassistent
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
• Arbetat med lönesystemet Pyramid
• Arbetat med lönesystemet Hogia

Personliga egenskaper och beteenden:
För att trivas i rollen som redovisningsekonom hos vår kund Schlötter Svenska AB behöver du som person gilla att arbeta i en varierande vardag. Det är viktigt att du som person är social men självgående och ser lösningar istället för problem. Du kommer arbeta tätt tillsammans med företagets VD, vilket lägger en stor vikt vid att du som person behöver kunna samarbeta.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Tid: Dagtid
Ort: Norrköping
Tjänst: Heltid

Vi kommer behandla ansökningar löpande, skicka in ditt CV redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 19476
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Andersson sabina.a@framtiden.com 0722-027812

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Teknikringen 10
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 10

Jobbnummer
4701840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: