Redovisningsekonom på 50%
SJR / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Lecip Arcontia AB
Lecip Arcontia AB designar och utvecklar smarta kort produkter och lösningar för kontantlösa biljetter och färdbevis inom publika transporter. Lecip Arcontia AB har varit verksamt inom smarta kort sedan 1996 och är idag en ledande tillverkare av beröringsfria smartkortsläsare och terminaler för e-biljetter och e-betalning i kollektivtrafiken. Sedan 2013 är Lecip Arcontia AB ett helägt dotterbolag till LECIP Holdings Corporation, ett japanskt handelsbolag noterat på Tokyobörsen. LECIP grundades 1953 och är idag en japansk marknadsledare inom system för biljettbetalning, LED-belysning för transiterings utrustning, samt LED-skyltar och LCD-skärmar för transitering industrin. Under de senaste åren har LECIP internationella verksamhet vuxit, med dotterbolag i Singapore, Thailand, USA och Sverige.
Publiceringsdatum2018-05-29Dina arbetsuppgifterSJR söker nu en redovisningsekonom till Lecip Arcontia AB i Mölndal på 50%. Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för den löpande redovisningen för företagets verksamhet i Sverige. Du kommer vara den som har koll på verksamhetens tillgångar och värdera lagerhållning tillsammans med inköpsansvarig. Dina arbetsuppgifter kommer innebära:
• Bokföring
• Fakturering
• Kredithantering
• Löneberäkning
• Kund- och leverantörsreskontra
• Skatt/Moms
• Personaladministration
• Bokslut
BakgrundVi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller redovisning samt 3-5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du som söker bör vara självgående, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbetssätt. Som person är du noggrann, flexibel och kommunikativ med förmåga att arbeta proaktivt. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och gillar att förbättra och effektivisera. Du kommer arbeta i en roll med kommunikation globalt och det är därför viktigt att du hanterar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag på sex månader och därefter finns möjlighet till en anställning hos kunden. All kontakt angående tjänsten sker via SJR, har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sandra Hellström på tel 031-333 54 76. Urval och intervjuer sker löpande.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Hellström
sandra.hellstrom@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4173065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.