Redovisningsekonom och HR administratör till Componenta Främmest

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Färgelanda eller i hela Sverige

Componenta Främmestad producerar, bearbetar, ytbehandlar och monterar gjutna komponenter för lastbilar och off-road maskiner. Enheten sysselsätter totalt 180 personer inkl inhyrd personal. Förutom produktion inhyser även Främmestad ett ingenjörscenter och ett logistikcenter.

I vårt samarbete med Componenta Främmestad söker vi nu en redovisningsekonom med erfarenhet från HR-administration.

Publiceringsdatum
2013-01-18

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna fördelas på ca 50% ekonomiarbete och 50% HR-administration. Du ingår i ekonomiavdelningen på Componenta Främmestad som består av 4 personer och rapporterar till Ekonomi/HR-chef.
I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning, delaktighet vid bokslut och generellt att avlasta ekonomifunktionen löpande.
I rollen som HR-administratör blir de viktigaste uppgifterna att koordinera kompetensbehov och HR-aktiviteter, hantera jobbsökanden och all HR-administration såsom anställningsavtal, lokala kollektivavtal, MBL-protokoll, HR-rapportering till koncernen odyl. Du är även ett chefsstöd i t ex rekryteringar, rehabfrågor, svåra samtal och frågeställningar runt arbetsrätt
Att du är en person som verkar för goda kontakter samt medverka till en god arbetsmiljö är en självklarhet. Arbetet kräver att du är driven och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjligheter till framtida anställning

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad redovisningsekonom och/eller har motsvarande arbetslivserfarenhet sedan några år, då gärna i ett producerande företag. Vi ser att du gärna har minst 3 års erfarenhet från redovisning, delaktighet i bokslut och reskontra i ett producerande bolag.

Som HR-administratör bör du ha erfarenhet av att ha arbeta med HR frågor och arbetsrätt sen tidigare och det är meriterande om du har kunskap från Teknikavtalet.

Du har mycket goda kunskaper i engelska, svenska och även officepaketet och då främst Excel.
Önskvärt är att du har jobbat med SAP, Movex och har grundkunskaper i Lean.
Du arbetar självständigt och ansvarsfullt med dina uppgifter.
Som person är du öppen, prestigelös, serviceminded, noggrann samt har intresse för både redovisning och HR-frågor.
Meriterande är om du är tillgänglig omgående.

Kontaktperson för detta jobb
Du är välkommen att söka tjänsten genom att registrera dina uppgifter och CV på experis.se.
Sök därefter via ansökningslänken nedanför.
Sök snarast möjligt, dock senast den 25/1. Urval sker löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Petra Sandström Johansson på tel 0520-485836.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sandström-Johansson 0520-485836

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1441811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: