Redovisningsekonom med moms och intrastat

Avanzera Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en redovisningsekonom med kunskaper i moms- och intrastatrapportering. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå under ca sex månader.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2015-04-27

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bli en välkommen förstärkning till en redovisningsavdelning som nyligen uppgraderat sitt system IFS och som arbetar för att ytterligare förbättra de interna processerna från inköp till betalning. Du blir en del av redovisningsgruppen och kommer främst arbeta med moms, periodiska sammanställningar och intrastatrapportering:

• Rapportering av moms för bolagets utländska momsregistreringar i Europa och Kanada
• Intrastatrapportering (Sverige, Tyskland, Danmark)
• Ansvara för periodisk sammanställning
• Utföra balanskontoavstämningar
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning

Bakgrund
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom redovisning och har god inblick i moms, utländska momsregistreringar, periodisk sammanställning och Intrastat. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i systemen IFS och Baltzar är detta ett plus. Engelska är koncernspråk vilket ställer krav på att du som söker måste känna dig bekväm med engelska som vardagsspråk och det är en förutsättning att du är en van användare av Officepaketet och intresserad av digitala verktyg.

Stor vikt läggs vid personligheten. Vi ser att du har god social förmåga och tycker om att arbeta i en roll med många kontaktytor samtidigt som du också trivs med att arbeta självständigt. Du är strukturerad, noggrann och bra på att avsluta de arbetsuppgifter du påbörjat och vi ser gärna att du tar egna initiativ och är en problemlösare. För att trivas i rollen tror vi också att du har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter vid stundtals hög arbetsbelastning.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2267410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: