Redovisningsekonom med lönefunktion till Väsbyhem
Perido AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido rekryterar nu en redovisningsekonom till vår kund Väsbyhem. Väsbyhem arbetar med produktion, uthyrning och förvaltning av bostäder och behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning. Kontoret är beläget i Upplands Väsby norr om Stockholm.
Som redovisningsekonom blir du en del av ekonomigruppen som idag består av projektcontroller, fastighetscontroller, redovisningsansvarig, ekonomiassistent och ekonomichef. Du kommer arbete i nära samarbete med främst redovisningsansvarig och ekonomiassistent och dela din tid mellan löneadministration och löpande redovisning. Arbetet med löneadministration innebär att du hanterar lönekörning i systemet Agda, gör utbetalningar av exempelvis semestertillägg och gör lönerevision. Löneadministrationen utgör inte mer än ca 30 procent av tjänsten, mest tid ägnar du åt redovisning vilket innebär att lösa löpande redovisningsfrågor, ta ut bokföringsunderlag och svara på förfrågningar från olika myndigheter. Du kommer ansvara för att hantera personalrelaterade kostnader så som pension och förmåner i företagets bokslut.
Med några års erfarenhet av löpande redovisning och löneadministration i bagaget sätter du dig snabbt in nya arbetsuppgifter och rutiner, och det är en fördel om du tidigare har arbetat i lönesystemet Agda. Likväl som du anpassar dig till andra i samarbete, kan du ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt självständigt. Ditt arbetssätt karaktäriseras av struktur och noggrannhet, vilket gör dig till en skicklig redovisningsekonom med förmåga att hantera många parallella arbetsuppgifter samtidigt. Väsbyhem värderar personliga egenskaper och inställning högt, och vi tror därför att du som söker känner igen dig i och vill bli en del av en företagskultur med ledorden positiv, lyhörd, ansvarstagande och drivande.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-12-23Kravprofil för detta jobb• Lämplig eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av löpande redovisning
• Erfarenhet av lönesystemet Agda är mycket meriterande
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning och överrekrytering av kund. Tillträde omgående.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14751EH i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14751EH
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seHar du tidigare erfarenhet av löneadministration och redovisning? Vill du arbeta i en kombinerad roll med löner och löpande redovisning, där du även ansvarar för personalkostander inför bokslutet? Är du noggrann, strukturerad och initiativrik? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 14751EH
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3232819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.