Redovisningsekonom Med Kunskap Inom Lön - Amgen
Avanzera Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Amgen är ett världsledande bioteknologiskt läkemedelsföretag som utvecklar och levererar innovativa läkemedel för människor. Amgens läkemedel har hjälpt miljoner patienter i kampen mot cancer, njursjukdomar, ledgångsreumatism och andra allvarliga sjukdomar. Amgens huvudkontor ligger i Kalifornien och är verksamma runt om i hela världen. 1995 etablerades den nordiska verksamheten med kontor i Danmark, Finland, Norge och Sverige med huvudkontor i Stockholm. För mer information besök gärna
www.amgen.com.Till ett konsultuppdrag hos Amgen söker vi en redovisningsekonom som har goda kunskaper både inom redovisning och löneadministration.
Uppdraget ska påbörjas omgående men senast i slutet av mars. Uppdraget beräknas pågå t om augusti 2011. Det finns goda möjligheter till anställning hos Amgen efter uppdraget eller möjlighet till andra uppdrag.
Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.
Publiceringsdatum2011-03-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att sköta löpande bokföring för det svenska bolaget samt ansvara för att skattedeklarationer är korrekta och skickas in i rätt tid. Utöver detta kommer du att vara kontaktperson gentemot företagets Shared Service Center som har hand om kund- och leverantörsreskontra samt förbereda löner och fungera som brygga mellan outsourcingföretaget som sköter lönerna och personalen på Amgen.
Dina arbetsuppgifter• Löpande bokföring för det svenska bolaget
• Avstämning av balanskonton inför månadsbokslut
• Vara delaktig vid månadsbokslut
• Ansvara för skattedeklarationer
• Förbereda underlag för löner till outsourcingföretaget
• Kontrollera attestrutiner
• Besvara frågor från Amgens personal gällande löner och förmåner
• Vara kontaktperson gentemot företagets Shared Service Center gällande kund- och leverantörsreskontra.
• Betalningar
• Internfakturering
Bakgrund/Kvalifikationer
Vi söker dig som har goda övergripande kunskaper inom redovisning och löneadministration. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom löneadministration och/eller redovisning. Har du arbetat i SAP är det en merit.
Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska och vi ser gärna att du har erfarenhet från något stort internationellt företag.
Du är duktig på att planera ditt arbete och är van att arbeta självständigt.
Du har en positiv inställning och en problemlösande attityd. Arbetet innebär emellanåt att arbeta mot uppsatta deadlines.
Är det något du undrar över är du välkommen att höra av dig till Avanzera Bemanning AB, Pernilla Molin 08-545 28 302. Din ansökan mailar du till
platsansokan@avanzera.se . Märk din ansökan: Redovisningsekonom AMGEN.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-15
Ange följande referens när du ansöker: Redovisningsekonom Amgen
Ansökan kan skickas till e-postadress:
platsansokan@avanzera.seKontaktPernilla Molin, 08-545 28 302
FöretagAVANZERA BEMANNING
AdressAVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 15-17
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress:
platsansokan@avanzera.se Jobbnummer 869221
Observera att sista ansökningsdag har passerat.