Redovisningsekonom med kommunal erfarenhet

Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2019-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom med kommunal erfarenhet" (publicerad 2019-11-08) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-25

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en erfaren och pedagogisk förvaltningsekonom med en god strategisk förmåga. Du kommer att jobba inom kommunal verksamhet söder om Stockholm. Detta är ett urhyrningsuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Arena Personal men arbetar hos vår kund. Uppdraget är tänkt att starta 4 november och löpa fram t.o.m. 29 feb 2020.

Du kommer att ingå i en grupp bestående av två andra ekonomer samt en verksamhetscontroller. Förvaltningsekonomerna ansvarar för förvaltningens bokslutsarbete och övergripande redovisning. Ekonomerna och verksamhetscontrollern ansvarar tillsammans för mål- och budgetprocessen och uppföljning av den samma. Tillsammans med förvaltningens budgetansvariga chefer bidrar ni alla till att utveckla ekonomistyrningen som en del av verksamhetsstyrningen och förbättring av förvaltningens planerings- och prognosarbete.

Profil
Vi vill att du har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och erfarenhet av redovisning och bokslut är ett krav för att lyckas i rollen. Du bör ha mångårig erfarenhet från offentlig verksamhet, och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Då du kommer att arbeta tillsammans med vår verksamhet inom Vux- och YH-utbildning är det meriterande att tidigare ha arbetat mot skolverksamhet och gärna också med projektredovisning. Du kommer att ha ett nära samarbete med budgetansvariga chefer och andra interna ekonomifunktioner. För att passa i rollen är det därför viktigt att du är pedagogisk och har lätt för att samarbeta på ett prestigelöst sätt. Du kommer även att arbeta självständigt och då är det centralt att du är analytisk, driven och har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du har mod att utmana utifrån ett tillitsfullt förhållningsperspektiv.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arena Personal Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6928".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916), http://www.arenapersonal.com

Arbetsplats
Arena Personal AB

Jobbnummer
4881786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: