Redovisningsekonom med intresse för hållbar utveckling

Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling i Uppsala, Östhammar eller i hela Sverige

Vill du medverka i och utveckla det lokala arbetet mot de globala hållbarhetsmålen i Uppland? Vill du ge föreningar och företag förutsättningar att driva utvecklande projekt som gör bygden de lever i mer attraktiv och hållbar? I heltidstjänsten som redovisningsekonom på Upplandsbygd Lokalt ledd utveckling får du göra allt detta och blir ett viktigt nav i det lokala arbetet. Samtidigt får du utveckla en bredd av färdigheter och kompetenser!

Om du inte hört talas om Upplandsbygd Lokalt ledd utveckling sen tidigare
Upplandsbygd Lokalt ledd utveckling är en ideell organisation där ideella, offentliga och privata krafter tar ett gemensamt tag om landsbygdsutvecklingen i kommunerna Knivsta, Sigtuna, Uppsala och Östhammar. Detta sker genom lokalt ledd utveckling med Leadermetoden, finansierat från bland annat EU och de berörda kommunerna, och med hållbar utveckling som ledstjärna. Organisationens kansli består idag av fem heltidsanställda och ligger i Storvreta, strax norr om Uppsala, som är centralt beläget i verksamhetsområdet med goda kommunikationer. Organisationens nuvarande ekonom slutar under våren och nu letar Upplandsbygd Lokalt ledd utveckling ett nytillskott till kansliet.

Vad blir mina uppgifter?
Som redovisningsekonom arbetar du med löpande bokföring, lönehantering, ekonomisk rådgivning, beredning av ansökan om utbetalning av projekt och framtagande av årsbokslut och deklaration.
Utöver detta arbetar du med information och rådgivning samt handläggning av projektansökningar. Du stöttar projektägare och stärker dem i deras arbete. Det kan innebära att facilitera idégenerering, ge råd inom projektledning samt bistå med kontakter. Dessutom arbetar du vid behov med andra delar av verksamheten eftersom du blir en viktig del av en liten arbetsgrupp som samarbetar för att tillsammans nå sina mål.


För att trivas och utvecklas i rollen ser vi gärna att du
Drivs av att accelerera en hållbar utveckling genom arbete på gräsrotsnivå.
Är strukturerad, lyhörd och serviceinriktad.
Gillar att samarbeta med andra och bidra till goda relationer.
Gillar frihet under ansvar.
Har en högskoleutbildning inom ekonomisk redovisning eller motsvarande.
Har B-körkort och tillgång till egen bil.
Arbetar bekvämt med både svenska och engelska.


Publiceringsdatum
2021-02-15

Anställningsvillkor
Arbetsplats: Kansliet i Storvreta, strax norr om Uppsala, med möjlighet till arbete på distans.
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning.
Ersättning: Fast lön och villkor enligt kollektivavtal. Arbetsplatsen tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.


Så ansöker du
Rekryteringen sköts helt av Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling, som också besvarar alla eventuella frågor om uppdraget. Sök genom att e-posta din ansökan (CV och ett personligt brev, max 1 sida) till verksamhetsledaren sven.uhlas@upplandsbygd.se



Kort om uppdraget
Uppdragstyp: Heltidstjänst
Uppdragsgivare: Upplandsbygd Lokalt ledd utveckling
Ort: Uppsala
Deadline: 2021-02-28
Hemsida: www.upplandsbygd.se

Kontaktperson för detta jobb
Namn: Sven Uhlås
Email: sven.uhlas@upplandsbygd.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28

Företag
Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: sven.uhlas@upplandsbygd.se

Jobbnummer
5576811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling: