Redovisningsekonom med analytisk förmåga
Outnorth AB / Redovisningsekonomjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Outnorth AB i Växjö,
Kalmar,
Mölndal,
Göteborg eller i
hela Sverige Outnorth är en av Skandinaviens ledande nätbutiker med produkter inom friluftsliv och outdoor. Outnorth strävar efter att leverera "the best of Scandinavian Outdoor" till kunder över hela världen. Vi har anor tillbaks så långt som till 1926 men namnet Outnorth lanserades så sent som i maj 2012, då Outnet och GetOut gick samman och bildade Outnorth. Läs mer om oss på outnorth.se. Vi är ett snabbväxande företag med stort fokus på tillväxt. Omsättningen under 2018 uppgick till 530 MSEK.
Vi söker nu en Redovisningsekonom med analytisk förmåga till vår ekonomiavdelning i Växjö. Du blir en viktig nyckelperson i vårt ekonomiteam om fyra personer och du rapporterar direkt till ekonomichefen.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Redovisningsekonom kommer du arbeta med löpande redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut. Du kommer även ansvara för våra leverantörsfakturor avseende omkostnader (registrering, kontering, periodisering samt attestkontroll). Du kommer bli en viktig resurs i ekonomiteamet och förutom "dina" arbetsuppgifter kommer du även vara insatt i andra flöden för att få en komplett bild och förståelse av bolagets ekonomiska flöden.
DIN PROFIL
För att bli framgångsrik i rollen som Redovisningsekonom hos oss bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, högt tempo och snabb tillväxt. Du behöver ha stor analytisk förmåga, vara strukturerad, proaktiv och flexibel för att kunna hantera ett stort workflow i en snabbväxande organisation. Du är noggrann och levererar resultat med god precision även under tidspressade förhållanden. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer.
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du är lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Som person är du rak, öppen och prestigelös, du fungerar väl i grupp och är bra på att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer.
För att vara aktuell för tjänsten har du:
• akademisk utbildning inom ekonomi
• erfarenhet av och god kunskap kring bokföring och redovisning
• erfarenhet av kontoavstämningar
• erfarenhet av bokslutsarbete
• erfarenhet av hantering av leverantörsfakturor
• mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• mycket goda Excelkunskaper
Meriterande kvalifikationer för tjänsten är:
• civilekonomexamen
• kunskap kring internationella momsregler
• erfarenhet av elektroniskt fakturahanteringssystem
• erfarenhet av affärssystemet Navision
ANSTÄLLNINGENS OMFATTNING
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
ANSÖKAN
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansök via mail till
jobb@outnorth.com.
För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ekonomichef Kajsa Carlén på telefonnummer 070-581 95 02.
Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudande om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Publiceringsdatum2019-02-04Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
FöretagOutnorth AB
KontorsadressHögsbyvägen 1
Jobbnummer 4595283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.