Redovisningsekonom med administrativt ansvar inom byggbranschen

Service E.M.J Entreprenad AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
2022-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom med administrativt ansvar inom byggbranschen" (publicerad 2022-02-10) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Service E.M.J Entreprenad AB i Solna, Stockholm, Vallentuna, Södertälje, Knivsta eller i hela Sverige

Om jobbet

Vi söker nu en ansvarstagande och positiv ekonom som även kommer ha visst administrativt ansvar. Detta är en bred och varierande roll där du får vara en del av ett företag som jobbar inom kompetensutveckling. Vi ser att du har arbetat med ekonomi i minst 2 år, har grundläggande koll på redovisning och söker en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

EMJ Service söker nu en redovisningsekonom på deltid som även kommer ha möjlighet att ansvara för administrativa uppgifter. Rollen kommer involvera allt från att vara ansvarig över den dagliga ekonomin och arbeta med redovisning och löpande bokföring till administrativa uppgifter såsom att lägga upp nya användare i systemet. Man kommer även agera spindeln i nätet och ha övergripande ansvar för kontoret där man kommer vara kontaktperson för externa leverantörer. Detta sker i samråd med övriga kollegor på kontoret.

Publiceringsdatum
2022-01-12

Arbetsuppgifter
Främst kommer du ansvara för ekonomin men du kommer även ha visst administrativt ansvar samt ansvar för kontoret.

Du kommer bland annat:

Ansvara över löpande bokföring, betalningar, leverantörsfakturor och fakturatolkning

Ha ansvar över avstämningar och förberedelse för årsredovisning

Arbeta med löner utbetalning, semester, friskvårds bidrag och svara på övriga lönefrågor

Arbeta i och som Systemägare och med licenshantering för bl.a. Fortnox, Bygglet och Office 365

Jobba med Sharepoint/ Microsoft dvs agera användarstöd.

Vara kontaktperson för externa leverantörer

Jobba med intern användarsupport.

VI SÖKER DIG SOM

Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med ekonomi.

Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande.

Har god datorvana och lätt att sätta sig in i nya system

Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet

Är en problemlösare

Som person är du:

Strukturerad

Ansvarstagande

Kommunikativ

Övrig information

Start: Början av februari

Omfattning: Deltid

Placering: Stockholm, Solna

Om anställningen

Lönetyp: fast månadslön

Anställningsvillkor

Deltid 8-12

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Service E.M.J Entreprenad AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Service E.M.J Entreprenad AB (org.nr 556895-8150), http://emjservice.se/

Arbetsplats
Service EMJ

Kontakt
Mikael Wallin
mikael.wallin@emjservice.se
0841009898

Jobbnummer
6242332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Service E.M.J Entreprenad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Service E.M.J Entreprenad AB: