Redovisningsekonom/Kundekonom sökes till HSB Landskrona

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Landskrona, Helsingborg, Lund, Malmö, Ängelholm eller i hela Sverige

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vi vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas. Vi är Sveriges största bostadskooperation med ca 548 000 medlemmar, ca 3 900 bostadsrättsföreningar och 31 regionala HSB-föreningar runt om i landet.

HSB Landskrona bedriver verksamhet i Landskrona och Svalövs kommuner. Föreningen förvaltar ca 4 000 lägenheter i 59 bostadsrättsföreningar och 51 hyresfastigheter. HSB Landskrona erbjuder bostadsrättsföreningar och andra kunder ett fullständigt och kundanpassat utbud av tjänster så som byggverksamhet, teknisk förvaltning, administrativ förvaltning och medlemsverksamhet.

Publiceringsdatum
2012-09-11

Dina arbetsuppgifter
HSB Landskrona söker en driven redovisningsekonom/kundekonom med placering i Landskrona.

I rollen som redovisningsekonom utför och ansvarar du för den löpande redovisningen med tillhörande bokslut och resultatrapportering för ett trettiotal bostadsrättsföreningar inom HSB Landskrona. I rollen så fyller du även en rådgivande funktion till respektive förening där du utmanar och vägleder i beslut av ekonomisk natur. Det krävs således att du har ett riskanalytiskt fokus och är pedagogisk i din framtoning. Rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt med fokus på kundnöjdhet och hög kvalitet i såväl redovisning som rapportering. Du blir också delaktig i styrelsearbete för ett antal bostadsrättsföreningar.

Vem är du?
Vi söker en redovisningsekonom med flerårig erfarenhet av en likartad roll, vi förutsätter att du har en relevant utbildning inom ekonomi med fokus på redovisning. Du är utåtriktad, har lätt för att kommunicera och är analytiskt lagd.

Du bör även vara självgående med en god förmåga att strukturera ditt arbete tillsammans med ett kundorienterat fokus. Vidare så är du prestigelös, stresstålig, lojal och bra på att skapa goda relationer, både internt och externt.

För att lyckas i rollen så krävs det att du har ett engagemang för ditt ansvarsområde och är pedagogisk i ditt bemötande med olika intressenter.
Du har erfarenhet av ett större affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excel. För rätt kandidat finns stora möjligheter till ett utvecklande och varierande arbete.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök". Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast. Vill du ha ytterligare information, kontakta Gösta Dreifeldt (042 -37 16 45).

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gosta Dreifeldt, +4642371645

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1336597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: