Redovisningsekonom/konsult/assistent

Andrea-Amelie Business Group AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andrea-Amelie Business Group AB i Stockholm

Info om företaget:
Vi är ett relativt ungt företag som ägs av två systrar. Vår verksamhet består av att hjälpa andra ägarledda företag med deras ekonomifunktion och företagsutveckling där våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek. Arbetsmiljön är familjär, ung, entreprenöriell och utvecklande vilket skapar en dynamisk och stimulerande atmosfär. Du blir en del av vårt kontor i Stockholm city där du redan från början får tillgång till en varierande kundgrupp som du ansvarar för. Vi har även en positiv och kelig liten hårig kollega, Noomi, som umgås med oss på dagarna så du bör inte vara hundallergiker. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas där vi inom företaget eftersträvar mångfald för att skapa en så utvecklande, stimulerande och positiv miljö som möjligt. Vi arbetar med hållbara strategier inom och utom företaget för att skapa en långsiktigt god utveckling där olika välgörenhetsprojekt är en del av verksamheten.

Arbetsuppgifter
• Kvalificerad Senior/Junior Redovisningsekonom/konsult/assistent - / Om tjänsten: Som redovisningskonsult arbetar du på uppdrag av kund med redovisningstjänster samt ekonomisk och affärsmässig rådgivning. Det innebär att du har helhetsansvaret för dina kunduppdrag där du självständigt eller i team biträder ON Ekonomis externa uppdragsgivare med rådgivning och ekonomisk administration. Du samarbetar nära med företagets ledning samt dina kunder och strävar efter att tillsammans med kunden utveckla dess verksamhet. Det innebär delvis att du deltar i gemensamma och egna rådgivningsmöten med företagets kunder samt har kontakt med kundernas anställda. / Arbetsuppgifter: Exempel på arbetsuppgifter för kunders räkning är: * Löpande bokföring inklusive avskrivningar, periodisering, avstämningar och rapportering * Skatte- och momsdeklarationer * Upprättande av bokslut, årsredovisningshandlingar och inkomstdeklarationer för små och medelstora företag enligt K2 och K3 * Skattehandläggning * Löne- och ekonomiadministration * Bolagsbildning och bolagsärenden * Ekonomisk konsultation * Controllerarbetsuppgifter som upprättande av för- och efterkalkyler, budgetarbete, finansieringsfrågor, internredovisningsfrågor och analysarbete * Egna rådgivningsmöten samt nykundsmöten * Ha en utvecklande dialog med kund för att utveckla och säkerställa befintliga rutiner och processer * Stöd och support till kolleger och kund Utifrån din förmåga behöver du inte vara självgående i delar av ovanstående moment då det finns goda möjligheter att få stöd av kollegor. / Utbildning och erfarenhet: För att du ska lyckas i rollen som redovisningskonsult hos oss ser vi att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning, gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning inom redovisning eller motsvarande. Du ska också gärna ha några års erfarenhet från redovisningsarbete eller liknande arbetsuppgifter, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. Utöver det ska du vara en van användare av Microsoft Office Suite, ha en hög IT-mognad samt gärna erfarenhet av systemen Norstedts Bokslut och Skatt, Crona Lön samt Fortnox. Du behöver bemästra svenska flytande i tal och skrift. / Meriterande: * Akademisk utbildning * Språk andra än svenska * Auktorisation från SRF, FAR eller AR. * Norska redovisningsregler * Avancerade IT-kunskaper * Skatt- och momsregler kring enskild firma / Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet där vi söker dig som är en socialt kompetent, handlingskraftig och lösningsorienterad rådgivare. Som person är du serviceinriktad, engagerad samt ansvarstagande och trivs i en roll där du får etablera och utveckla förtroendefulla relationer. Du är noggrann, organiserad och proaktiv där du gillar att anta nya utmaningar inom befintliga och nya kunskapsområden. Eftersom vi arbetar i nära kontakt med våra kunder, dess anställda samt revisorer förutsätter det att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt är gärna en person som sprider positiv energi. Vi ser gärna att du har en fallenhet för att analysera, är nyfiken samt informationssökande då en stor del av arbetet består av att söka relevant fakta kring olika affärs- och redovisningsområden för att applicera det på kundernas verksamhet. Vidare ska du kunna arbeta i högt tempo, planera din tid effektivt samt möta deadlines där du samtidigt värdesätter att upprätthålla en god kvalité i det arbete du utför. Vi vill att du är van vid att ta egna initiativ i ett självständigt arbete. Du bör också trivas med ett modernare arbetssätt då vi arbetar uteslutande digitalt i en molnbaserad lösning för att effektivisera interna och externa processer. / Om Anställningen: Hos oss arbetar du med kvalificerade kollegor där du får tillgång till erfarenhetsutbyte samt personlig- och professionell utveckling. Gemenskap, flexibilitet och personlighet värderas högt inom företaget där nya idéer och initiativ till eget ansvar välkomnas. Företagets nästa projekt är att utveckla ett eget digitalt multifunktionssystem där gränsen mellan tech/fintech/AI och ekonomi/affärskonsultionsbyrå suddas ut. Utöver dina arbetsuppgifter som redovisningsekonom kommer du ha en nyckelfunktion i utvecklingsprocessen av vårt system där du ges möjlighet att bidra med värdefull information och få ta del av en unik och spännande lösning i teknisk framkant. Du får möjlighet till att pröva på andra arbetsområden, hitta innovativa lösningar på problem samt i framtiden utvecklas inom områden som online utbildning, sälj, support och HR. Vi är långsiktiga i vår anställningsstrategi där vi gärna tillsammans med de anställde hittar olika lösningar för att rotera arbetsområden eller skapa omplaceringar inom andra yrkesområden för att vi tillsammans ska skapa den mest gynnsamma och utvecklande arbetsmiljön. Företagets tjänsteställen kommer i samband med företagets och systemets utveckling expandera till hela Skandinavien, UK och USA vilket möjliggör för en fortsatt spännande anställning. Är du intresserad av att bli auktoriserad som redovisningskonsult kan vi erbjuda goda möjligheter till detta. tillsvidareanställning.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen inleds med en provanställning i 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning. Omfattning: Anställningen avser hel- eller deltid enligt överenskommelse. /

Publiceringsdatum
2017-08-18

Ersättning
Fast månadslön * Tipsprovisionssystem gällande kundrekryteringar * 30 dagar semesterrätt * Löneväxling * Friskvårdsbidrag * Online Yoga/Meditationsabonnemang * Mobil och laptop * Försäkringspaket (ansvars-, sjuk-, olycksfall, liv- ochpensionsförsäkring).

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18

Företag
Andrea-Amelie Business Group AB

Adress
Andrea-Amelie Business Group AB
11338 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tomtebogatan 45, 3tr

Jobbnummer
3649391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andrea-Amelie Business Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andrea-Amelie Business Group AB: