Redovisningsekonom i Uppsala
Jurek Recruitment & Consulting AB / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Är du ekonom med erfarenhet av hela redovisningsprocessen och är redo för nya utmaningar? Värdesätter du trivsel, bidrar till skratt på arbetet samtidigt som du är strukturerad, ansvarsfull och serviceminded? Då kan detta vara en möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund där du kommer vara en värdefull resurs i bolaget.
Till vår kund i Uppsala söker vi nu en redovisningsekonom. Ett konsultuppdrag som kommer att pågå i 6 månader med start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Publiceringsdatum2024-09-24Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom hos vår kund ansvarar du för redovisningen för samtliga bolag inom koncernen. Du kommer ha ett nära samarbete med en ekonomiassistent som är behjälplig med den löpande redovisningen och lönehanteringen, samt med VD, ägare och operativ chef som du regelbundet kommer att avrapportera och presentera månadsbokslut till. Utöver ansvar för den löpande redovisningen spelar du en viktig roll som stöd till ledningen i budgetarbete, prognos och analys. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörskontakter
• Ekonomisk rapportering
• Uppföljning och analys av resultat- och balansräkning
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Moms- och arbetsgivardeklarationer
• Rapportering till myndigheter
• Personaladministration så som löner och frånvarostatistik
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och ett par års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Starkt meriterande är om du har erfarenhet av koncernredovisning, eller i annat fall har en vilja att lära dig. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office paketet.
Vi tror att du som söker dig till oss är en trygg, drivande och kommunikativ person med ett starkt affärssinne. För att trivas i rollen ser vi att du har ett prestigelöst förhållningssätt, är flexibel och trivs med att arbeta både högt och lågt. Du lockas av blandningen av löpande bokföring och ekonomistyrning och förstår vikten av hela flödet. Vidare jobbar du strukturerat och lösningsorienterat samt väl mot deadlines. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga.
Så ansöker duDå urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Emelie Prokop
emelie.prokop@jurek.seOm Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Arbetsplats Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Jobbnummer 8918607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.